ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: رواج گفتمان انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف تعلیمی و تربیتی با محوریت ائمه جمعه و علما، حوزه علمیه، نخبگان و افراد باتجربه و بازنشستگان از جمله انتظارات از مجموعه آموزش و پرورش است.


به گزارش ایسنا، غلامعلی حیدری ۲۸ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به انتظارات از آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و اجرای پروژه مهر که در طول سال نیز باید تداوم داشته باشد، اظهار کرد: نکته نخست آنکه برنامه‌ریزی مدون و قوی جهت بازگشایی مطلوب و خاطره‌انگیز مدارس در دستور کار قرار گیرد؛ دشمن تلاش کرد که آغاز سال تحصیلی در سال گذشته را تلخ کند و سال‌های پیش از آن نیز شیوع کرونا باعث تلخی بازگشایی مدارس شد لذا امسال انتظار داریم بازگشایی مدارس خاطره‌انگیزی هم برای دانش‌آموزان و نونهالان و هم اولیا و معلمان و کارکنان رقم بخورد.



وی با بیان اینکه آماده‌سازی محیط داخل و خارج مدارس نیز باید مدنظر متولیان باشد، ادامه داد: مسئولان و دست اندرکاران باید با در میدان بودن و با همکاری تمامی دستگاه‌ها اعم از فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و … و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیران و اولیا این مهم را در دستور کار قرار دهند. 



حیدری با ابراز خرسندی از اجرای طرح شهید عجمیان، بیان کرد: امید است با تداوم این طرح تا زمان بازگشایی مدارس، شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی تعداد بیشتری از مدارس اتفاق بیفتد. از تمامی دستگاه‌ها می‌خواهم که جهت استقبال مطلوب از دانش‌آموزان و اولیا توجه لازم را داشته باشند. 



استاندار گفت: رواج گفتمان انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف تعلیمی و تربیتی با محوریت ائمه جمعه و علما، حوزه علمیه، نخبگان و افراد باتجربه و بازنشستگان از جمله انتظارات از مجموعه آموزش و پرورش است.



حیدری با تأکید بر فعال شدن شورای معلمان در اوایل سال تحصیلی و فعالیت در طول سال، توضیح داد: این شورا برای بررسی مسائل مختلف آموزشگاه‌ها فعال شود تا بتوان از دیدگاه‌های معلمان جهت ارتقای تعلیم و تربیت استفاده شود. از شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و بخش‌ها و همه مسئولان انتظار داریم که حضور فعالی در مدارس در جهت برپایی نماز جماعت پرشور در طول سال داشته باشند.


 
استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری ناظر بر هویت فردی و ملی، گفت: انتظار داریم راهکارهای مدیریتی جهت ارتقای هویت فردی و ملی دانش‌آموزان اندیشیده شود که ظرفیت شبکه شاد می‌تواند در این راستا فعال شود. دانش‌آموزان باید مرحوم کاظمی آشتیانی را بشناسند و پرسش اینجاست که امروز چه تعداد از دانش‌آموزان ما با خدمات این دانشمند آشنایی دارند. 



حیدری با تأکید بر دقت نظر شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها در جهت احیای هویت ملی دانش‌آموزان، ادامه داد: امسال باید با برنامه‌ریزی و دلسوزی و کار غیرت‌مندانه معلمان هویت ملی نوجوانان و دانش‌آموزان ما احیا شود تا به پرچم سه‌رنگ انقلاب اسلامی و به هویت ایرانی و اسلامی خود افتخار کنند. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *