ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضرورت دارد با توجه به تبصره ۱۸ مشکل بیکاری حل شود.


محمدحسن آصفری، جمعه سوم شهریور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، با انتقاد از سهم بالای استان در واریز ارزش افزوده با رقم بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان، گفت: استان مرکزی در واریز ارزش افزوده رتبه ششم و در تملک دارایی رتبه ۲۶ را داراست که اصلا خوب نیست.


وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امروز شما به استان مرکزی آمدید و با ۸ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده استان، یک مدرسه ۶ کلاسه افتتاح کردید، این چه توجیهی برای مردم برای پرداخت ارزش افزوده و مالیات دارد؟  


آصفری با بیان این‌که پروژه‌هایی همچون بیمارستان ولیعصر(عج) و کتابخانه مرکزی، چند سال است که در انتظار تکمیل و بهره‌برداری هستند، گفت: کمربند شمالی اراک نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد تا راه‌اندازی شود ولی هنوز هیچ بانکی این مبلغ را اعطا نکرده است. جاده اراک – قم نیز سال‌هاست وضعیت بدی دارد و هیچ کاری برای آن نمی‌شود و چند سال است ما می‌گوییم ‌فرودگاه اراک به دلیل نزدیکی به تهران جواب‌دهی ندارد، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است و با وضعیت فعلی خیلی نباید امیدوار بود اتفاق مثبتی صورت گیرد.


وی با اشاره به بحران اشتغال جوانان در اراک، گفت: چند درصد از تبصره ۱۸ که برای اشتغال بوده، اجرایی شده است؟ در اراک مشکل بیکاری وجود دارد و ضرورت دارد که در راستای اشتغال، کارخانه‌ها و ظرفیت‌های استان حفظ شوند. در خصوص تبصره ۱۸ سهم استان را به جد ببینید. جهاد کشاورزی و کمیته امداد و صنایع کوچک آماده هستند تا اعتبار در اختیارشان قرار بگیرد تا اشتغال‌زایی کنند.


نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بانک‌ها باید ملزم شوند تا از تولیدکنندگان حمایت کنند، تصریح کرد: این‌که دفاتر شرکت‌های بزرگ به استان بیایند نیاز به پشتوانه منابع مالی دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *