ایسنا/همدان در دومین روز از هفته دولت، با حضور استاندار همدان ۳ طرح عمرانی و کشاورزی با اعتباری افزون‌بر ۷۳ میلیارد تومان در شهرستان اسدآباد افتتاح و نیز طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰۰ واحدی این شهر کلنگ‌زنی شد.


پروژه واحد پرورش شترمرغ ۴۰۰ قطعه‌ای  در روستای وندرآباد اولین طرح افتتاح شده این شهرستان با حضور استاندار همدان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و اعضای شورای اداری شهرستان بود که در دومین روز از هفته دولت انجام شد.


استاندار همدان در مراسم افتتاح این پروژه اظهار کرد: دولت سیزدهم توفیقات خوبی در حوزه‌های مختلف داشته است که یکی از این اتفاقات هفت برابری  شدن  میزان رشد اقتصادی  کشور به نسبت دولت گذشته بوده است.


علیرضا قاسمی‌فرزاد، میزان رشد اقتصادی فعلی کشور را ۴.۲ دهم برشمرد و افزود: با وجود این میزان رشد اقتصادی دولت سیزدهم در تلاش است که با هدف‌گذاری مناسب این رشد را به ۷.۵ تا هشت درصد افزایش دهد و حداقل ۲.۵ درصد این رشد از محل بهره‌وری باشد.


وی ادامه داد: در عرصه دیپلماسی نیز کشور ایران ارتباط خوبی را با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس برقرار کرده و عضویت ایران در پیمان شانگهای و پیمان بریکس از جمله پیمان‌های مهم به شمار می‌رود که در حال حاضر بیش از ۴۷ درصد مردم جهان را این پیمان بریکس به عنوان یکی از پیمان‌های مهم شامل می‌شود و این‌ پیمان یک قدرت جهانی در برابر ترکیب غرب به شمار می‌رود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم از تولید سالیانه ۶۵ تن گوشت شترمرغ در استان همدان خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر در استان همدان ۲۶ واحد پرورش شترمرغ دارای فعالیت بوده که این تعداد واحد جمعا دارای ۲۰۰۰ قطعه شترمرغ هستند.


رضا بهراملو با اشاره به این‌که تمامی این واحدهای فعال شترمرغ سطح استان جزو واحدهای شترمرغ مولد و پرواری به شمار می‌روند، افزود: به‌طور میانگین واحدهای شترمرغ فعال سطح استان همدان سالیانه ۶۵ تن تولید گوشت قرمز دارند.


وی در ادامه با اشاره به واحد افتتاح شده پرورش شتر مرغ شهرستان اسدآباد نیز تصریح کرد: این واحد شترمرغ به عنوان نخستین واحد پرورش شترمرغ شهرستان بوده که دارای ۴۰۰ قطعه ظرفیت است.


بهراملو کل اعتبار هزینه‌شده برای این پروژه را سه میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار  هزینه شده ۲.۵ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانکی بند الف تبصره ۱۸ و ۵۰۰ میلیون تومان آن از محل آورده متقاضی بوده است.


وی گفت: این واحد پرورش شترمرغ  سالیانه دارای ۱۸ تن تولید بوده و به‌طور مستقیم برای سه نفر و به صورت فصلی برای چهار نفر اشتغال به همراه دارد.


بهراملو مساحت زمین ️این طرح را ۱۵۰۰۰ مترمربع برشمرد و یادآور شد:  مساحت سایبان طرح نیز معادل ۱۲۰۰ مترمربع و مساحت گردشگاه واحد معادل ۳۹۹۴ مترمربع  است.


وی با بیان این‌که پرورش شترمرغ به طور متوسط هشت ماه تا یک‌سال طول می‌کشد، افزود: هر شترمرغ ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز دارد ضمن این‌که هیچ یک از اعضای شترمرغ دورریز نشده و از آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود.


بهراملو در ادامه از ۸۵ پروژه قابل افتتاح جهاد کشاورزی همزمان با هفته دولت در سطح استان همدان خبر داد و گفت: این تعداد طرح در بخش تولیدات کشاورزی، زراعت و باغبانی، آب و خاک و دام و  طیور با اعتباری افزون‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.



آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن ۱۰۰۰ واحدی اسدآباد


در ادامه این مراسم،‌ پروژه نهضت ملی مسکن ۱۰۰۰ واحدی شهرستان اسدآباد کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.


فرماندار اسدآباد در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان اسدآباد پس از همدان و ملایر رتبه سوم را در نهضت ملی مسکن دارا بوده و در این رابطه ۹۴۳۸ نفر در شهرستان برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند که با ریزش این افراد به دلایل مختلف، تعداد به ۴۹۹۵ نفر رسیده است.


حسین‌علی شرکائی با اشاره به اختصاص ۱۹.۵ هکتار زمین برای احداث مسکن ملی شهر اسدآباد و کلنگ‌زنی این طرح در دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار همدان، خاطرنشان کرد: این میزان زمین تامین شده برای نهضت ملی مسکن شهر اسدآباد در طرح بازنگری جامع شهر به محدوده شهر الحاق خواهد شد.


وی همچنین با بیان این‌که زمین نهضت ملی مسکن شهر آجین در ۱۶ بهمن سال گذشته برای احداث مسکن ۱۲ متقاضی این شهر با حضور استاندار همدان کلنگ‌زنی و بانک عامل آن برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان معرفی شده است، افزود: برای شهر پالیز نیز به منظور احداث مسکن برای ۱۵ نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن زمین لازم در مرحله تهاتر است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمیدکی شاپ فروشگاه لوازم مزدا
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *