ایسنا/قزوین معاون کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در ایام عید ولایت تأکید بر اطعام است ما هم با عنوان اطعام علوی در روز عید غدیر ۱۴ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سایر نیازمندانی که توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده‌اند توزیع خواهیم کرد که محل طبخ غذا، مسجد جامع قزوین خواهد بود.


همت امانی در نشست خبری که امروز دوشنبه پنجم تیرماه در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ۲ اصل اساسی در کمیته امداد امام‌خمینی(ره) ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری و دیگری رسیدگی به امور نیازمندان است و معتقدیم اگر بتوانیم در فرهنگ‌سازی قدم مؤثری برداریم در رسیدگی به امور نیازمندان هم موفق خواهیم شد.


معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد در مناسبت‌های مختلف بر اساس تکالیف خود برنامه‌هایی همچون اطعام ماه مبارک رمضان، جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری و دهه امامت و ولایت و اطعام علوی را در دستور کار دارد.


وی ادامه داد: عملکرد کمیته امداد بیانگر اعتماد مردم به این مجموعه است؛ رشد ۲۵ درصدی درآمدهای مردمی در سال گذشته نشانگر این مطلب است که مردم کمیته امداد را اولی‌ترین مکان برای اهداء نذورات و هدایای خود می‌دادند.


این مسئول با بیان اینکه اکرام ایتام ماندگارترین و ارزشمندترین طرح کمیته امداد امام‌خمینی(ره) است گفت: تاکنون ۷ هزار ۶۷۸ نفر یتیم و محسنین تحت پوشش این کمیته در استان قزوین هستند و در مقابل ۳۲ هزار و ۷۸۵ نفر حامی به ثبت رسیده که ایتام و فرزندان محسنین استان را حمایت مالی و معنوی کرده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: در فصل بهاری سال جاری ۳۳ هزار و ۷۳۹ نفر حامی جذب شده‌اند که با این تعداد ۲۲ درصد از برنامه‌ریزی سال جاری ما تحقق پیدا کرده است. کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ این سیاست را در پیش گرفته که هر ایرانی حامی یک نفر شود و شایسته است که همه ایتام و محسنین ما از طریق حامیان استان قزوین تأمین شوند که برخی به جهت بیماری و مشکلات عدیده نیاز به حمایت‌های خاص دارند.


امانی ضمن بیان اینکه خالص‌ترین و ناب‌ترین درآمد کمیته امداد از صدقات است، خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده بین سرفصل‌های مختلف مسکن، اشتغال، مشکلات درمانی و فرهنگی تقسیم شده و در جهت رفع نیاز ایتام و خانواده‌های محسنین صرف می‌شود.


وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۴ هزار صندوق کوچک در بخش مشترکین خانگی، ۲ هزار و ۳۳ صندوق متوسط در ادارات و  ۵ هزار و ۸۰۰ صندوق بزرگ در معابر سطح استان وجود دارد که در سه ماه نخست سال ۱۴۰۲ قریب به چهل و یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال صدقات از این صندوق‌ها جمع‌آوری و در سامانه کمیته به ثبت رسیده است. عایدی کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ از قبال صدقات ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود.


معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان قزوین عنوان کرد: صدقات در استان زیاد است اما تجمیع نمی‌شود، هدف ما این است که متمرکز شده و از طریق سامانه «سها» که نیازمندان و دهک‌های آنان را احصاء کرده پوشش داده و به مسائل آن‌ها رسیدگی کند.


رتبه اول اهالی اقبالیه در پرداخت صدقات


امانی در خصوص ظرفیت‌های موجود در هر یک از شهرستان‌های استان قزوین، اعلام کرد: اقبالیه علی‌رغم اینکه منطقه کم‌برخورداری است اما ساکنان آن در موضوع پرداخت صدقه رتبه اول در سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین لازم با ذکر است که با توجه به محرومیت‌های موجود در منطقه آبگرم و آوج که بر کسی پوشیده نیست اما این مناطق رتبه‌دار موضوع اکرام هستند.


وی گفت: ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین وجود دارد که در جهت مردمی‌سازی مسئله خیر و احسان تشکیل شده و زیر نظر کمیته فعالیت می‌کنند تا مشارکت‌های مردم را جمع‌آوری کرده و با حفظ کرامت مددجویان، در اختیار آن‌ها قرار دهند که در عید قربان سال گذشته با همکاری مراکز نیکوکاری ۱۰۷ میلیارد ریال کمک به صورت نقد و کالا جمع‌آوری شد.


این مسئول تأکید کرد: مردم می‌توانند به‌صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مراجعه کرده و کمک‌های خود را اهدا کنند. کد دستوری #۰۲۸*۸۸۷۷* کد مهربانی قزوین است که هر کسی می‌تواند با نیات خود به این مرکز کمک و مشارکت داشته باشد.


وی ادامه داد: همچنین ۳۳۸۰۸ سامانه‌ای است که همه سرفصل‌های کمیته امداد در آن لحاظ شده و ادارات شهرستان‌های مورد نظر هم در آن وجود دارد و خیرین می‌توانند با هر نیت خاصی کمک خود را مستقیماً به اداره مد نظر و هدف اختصاص دهند.


معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان قزوین اظهار کرد: سامانه «نذر مهربانی» کار را برای مردم ساده کرده که با ثبت آدرس و نوع نذر خود و جامعه هدفی که می‌خواهد نذورات را بین آن‌ها توزیع کند می‌تواند نذورات خود را از طریق نیروهای کمیته امداد یا مؤسسات نیکوکاری به دست مستحقان برساند.


وی از «درخت آرزوها» هم یاد کرد و گفت: درخت آرزوها هم در سامانه آماده است تا آرزوی ایتام را نمایش داده و ان‌شاءالله توسط خیرین تأمین شود. شماره کارت کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ به نام صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که مردم می‌توانند نذورات خود به ویژه در ایام عید غدیر و قربان را به این شماره کارت واریز کنند.


این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام عید ولایت تأکید بر اطعام است ما هم با عنوان اطعام علوی در روز عید غدیر ۱۴ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و سایر نیازمندانی که توسط مراکز نیکوکاری شناسایی شده‌اند توزیع خواهیم کرد که محل طبخ غذا، مسجد جامع قزوین خواهد بود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *