معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش ایسنا، محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار با دکتر غلامعلی ملاح معاون وزیر آموزش پاکستان، اظهار کرد: نقش و جایگاه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت نسل آینده برای همگان مشخص است و ضرورت آن نیز قابل درک است.


وی در ادامه گفت: عدالت اجتماعی یک مسئله مهم جهانی است که مهمترین وجه آن عدالت آموزشی است که پس از انقلاب اسلامی، فعالیتهای بسیاری به منظور تحقق آن در آموزش و پررش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری رویداد الف تا و ساخت ایران، تصریح نمود: رویداد الف تا به منظور ایجاد یک بانک ایده  و طرح‌های تحولی و نمایش دست آوردهای نظام تعلیم و تربیت به ویژه در حوزه هنرستانها با عنوان ساخت ایران برگزار شد و در مسیر ایجاد گفتگو میان ملتها برای رشد تعلیم و تربیت یک رویداد با اهمیت بوده است.


عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فعالیتهای گسترده در راستای افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان، تصریح کردد: برای جمهوری اسلامی ایران، آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه در زمینه افزایش نرخ پوشش تحصیلی و جذب دانش آموزان لازم التعلیم تلاشهای بسیاری صورت گرفته است.


کاظمی با اشاره به افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی حدود ۹۹ درصد و در دوره متوسطه نزدیک به ۹۰ درصد است. مجموعا ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه و در ۴۶ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.


وی در ادامه اضافه کرد: بستری که برای افزایش پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل فراهم شده، الگوی مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی است که توجه ویژه‌ای به این مدارس شده است.


عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در زمینه دانش آموزان اتباع، اظهار کرد: بر اساس سیاستهای کلان کشور زمینه آموزش برای اتباع خارجی در ایران فراهم شده است و تحصیل ۱۹۵۵ دانش آموز پاکستانی در مدارس جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه به عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی را دارد.


وی در ارتباط با آموزش مجازی در دوره شیوع بیماری کرونا، گفت: در دوران تعطیلی مدارس با راه‌اندازی سکوی آموزشی و بستر شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی پیگیری شد و امروز نیز با عنوان یک ابزار مهم آموزش ترکیبی از آن بهره برداری می‌شود.


کاظمی با اشاره به تنوع بالای رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تصریح کرد: در بیش از ۱۵۰ رشته، ۱ میلیون و ۸۴ هزار هنرجو در هنرستانها مشغول به تحصیل هستند که این رشته‌ها مشتمل بر صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر و غیره است.


وی در ارتباط با پژوهشسراهای دانش آموزی، گفت: پژوهشسراهای دانش آموزی به منظور ایجاد موقعیت‌های یادگیری و تحقق روحیه پژوهشگری، خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان پیگیری می‌شود.


به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دیپلماسی مهارتی در پایان، افزود: یکی از موضوعات با اهمیت میان کشورهای همسایه مسئله دیپلماسی مهارتی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و تاسیس هنرستان‌های مرکزی یک راهکار مناسب برای توسعه آن است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *