جنبش النجبای عراق ضمن اعلام برگزاری نشست اول گفتگوی دوجانبه عراق و آمریکا جهت تعیین جدول زمانی برای پایان یافتن ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق، تعهد داد که به حملات خود علیه اهداف آمریکایی موجود در خاک عراق ادامه دهد.


به گزارش ایسنا، جنبش النجبای عراق با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم ایکس تاکید کرد عملیات‌های نظامی در پاسخ به حمله آمریکا و اسرائیل به غزه ادامه خواهند یافت و این حملات تا بیرون راندن آخرین سرباز طرف اشغالگر از خاک عراق ادامه دارد.


دو تن از فرماندهان جنبش النجبای عراق به سایت العربی الجدید گفتند: جنبش به عملیات‌های خود علیه اشغالگران آمریکایی در عراق ادامه داده و هرگز از آنها دست نخواهد کشید، جنبش از نظر شرعی و اخلاقی به دفاع از عراق و ممانعت از طرح‌های استعماری آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه سرزمین و منابعش پایبند است.


یکی از این دو فرمانده اظهار کرد: مذاکره عراق با آمریکایی‌ها هرگز باعث نخواهد شد اقدامات مقاومت اسلامی علیه حضور بیگانگان کاهش یابد بلکه ما فشار بیشتری را علیه اشغالگران اعمال خواهیم کرد.


جنبش النجبا به رهبری اکرم الکعبی، گزینه مقاومت علیه نیروهای آمریکایی را در پیش گرفت و طی ماه‌های گذشته ده‌ها بار مسوولیت حمله به پایگاه‌های نیروهای ائتلاف بین المللی و نیز پایگاه‌های اشغالگران در داخل فسلین اشغالی از خاک سوریه را بر عهده گرفت، در مقابل آمریکا پایگاه‌های گروه‌های مسلح در شهرک جرف الصخر واقع در استان بابل و شهر القائم در مرزهای عراق-سوریه را هدف قرار داد و ابوتقوی، یکی از رهبران این جنبش را در حمله‌ای هوایی به بغداد در تاریخ چهارم ژانویه ترور کرد.


احمد الشریفی، پژوهشگر عراق در این خصوص به العربی الجدید گفت: دولت فعلی عراق نتوانست امنیت ائتلاف بین‌المللی را حفظ کرده و حملات گروه‌های مسلح علیه آمریکایی‌ها را متوقف کند به همین دلیل اکنون در بن‌بست است.


الشریفی تاکید کرد: جنبش النجبا یا دیگر گروه‌هایی که گزینه مقاومت اسلامی را در پیش گرفتند، با تکیه بر استدلال‌های مشروع خود به ماموریتشان ادامه خواهند داد و این فشار بیشتری را بر کابینه السودانی در مورد اخراج آمریکایی‌ها و پایان تدریجی نقش ائتلاف بین‌المللی وارد خواهد کرد.


همچنین یک منبع آگاه در حشد شعبی عراق به العربی الجدید گفت: بیشتر فرماندهان حشد شعبی از اقدامات کابینه محمد شیاع السودانی در زمینه اخراج آمریکایی‌ها و پایان نقش نیروهای ائتلاف بین‌المللی حمایت می‌کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *