ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علیرغم اینکه سازمان ایمیدرو و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود در طرح دوبانده‌سازی محور سنگان – خواف به تربت‌حیدریه به خوبی عمل کردند، ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.


محمد رضا موثقی‌نیا چهارشنبه ۲۲ شهریورماه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خواف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فعالیت‌های معدنی در منطقه سنگان خواف رشد قابل توجه‌ای داشته است.


وی عنوان کرد: معادن سنگ آهن سنگان از نظم، نظام و قاعده برخوردار هستند، امیدواریم طرح‌های توسعه و افزایش سطح تولید محقق شود.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: معادن باید به طرح‌های محیط زیستی نگاه جدی‌تری داشته باشند، انتظار می‌رود در سفر بعدی به این منطقه از این نظر پیشرفت خوبی داشته باشد.


وزارت راه به تعهداتش در طرح دوبانده‌سازی محور سنگان خواف به تربت‌حیدریه عمل نکرد                                                                             


وی اظهار کرد: مجتمع سنگ آهن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تأمین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.


موثقی‌نیا در ادامه افزود: در راستای رشد قابل توجه تولید مواد معدنی با کاهش مشکلات موجود و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود.


وی با بیان اینکه امیدواریم تولید مواد معدنی کشور امسال در مقایسه با پارسال حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد، گفت: با وجود برخی مشکلات واحدهای معدنی از جمله قطعی برق و محدودیت‌های احتمالی ناشی از تأمین گاز در زمستان امسال سعی می‌شود با بهره‌برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود رشد تولید مواد معدنی کشور محقق شود.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در خصوص دلایل کندی اجرای طرح دوبانده‌سازی محور سنگان خواف به تربت‌حیدریه اظهار کرد: این طرح طی سنوات قبل بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه شهرسازی آغاز شد و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به خوبی عمل کردند ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.


موثقی‌نیا تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارت خانه و سرمایه‌گذاران روند اجرای طرح دوبانده‌سازی محور سنگان خواف به تربت‌حیدریه سرعت یابد.


وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید مواد معدنی در بخش‌های مختلف رویکرد مهم وزارت صمت و «ایمیدرو» در سال جاری است، تصریح کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.


موثقی‌نیا افزود: اکنون در واحدهای گندله‌سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.


مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *