ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: ایمنی مسئله مهم و نیاز شرکت‌هاست و در این راستا سه دوره کاربردی و موردنیاز صنایع استان کرمان احصاء شده است که این دوره‌های آموزشی می‌تواند زندگی سربازان را تغییر بدهد.


دکترامیر حسن زاده امروز ۲۲ شهریورماه در مراسم آغاز طرح آموزش‌های مهارتی سربازان و دوره آموزشی کاربردی ایمنی و بهداشت صنعتی در جهاد دانشگاهی استان کرمان با تقدیر از حمایت‌های سازمان ایمیدرو اظهار کرد: سازمان ایمیدرو به منظور رفع نیاز کشور به محصولات و فرآورده‌های معدنی با تاکید بر بهینه‌سازی نظام اقتصادی در بخش معادن و صنایع وابسته و همچنین اعمال نظارت بر استفاده از ذخایر معدنی و بهره‌برداری صحیح و موثر از آنها فعالیت می‌کند.


وی افزود: این سازمان در راستای بررسی تهیه و اجرای طرح‌های احداث، توسعه تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل شده و در کنار فعالیت‌های تخصصی خود، در نقاط مختلف کشور سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرده و در طرح آموزش مهارت سربازان، پشتیبانی مالی را به عهده گرفته اکه اگر این حمایت نبود، این دوره‌ها برگزار نمی‌شد.


حسن زاده بیان کرد: بحث سربازمهارت چند سال است در کشور آغاز شده و سربازان با یادگیری مهارت، در زندگی و اشتغال از آن استفاد می‌کنند و جهاد دانشگاهی آموزش مهارت سربازان را آغاز کرده و آموزش‌های خوبی ارائه داده و کار ادامه دارد.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان استان معدنی است و هشت میلیارد تن ذخیره قطعی شناخته شده در استان داریم و از سوی دیگر نیاز مجوعه‌های استان به نیروی ماهر هدفگذاری شد سربازان آموزش‌های تخصصی در حوزه صنعت و معدن را فرا بگیرند و تفاهمنامه باین جهاد دانشگاهی استان کرمان و ایمیدرو و استانداری به امضا رسید.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به آغاز طرح آموزش مهارت سربازان بیان کرد: ۶۰ سرباز این دوره آموزشی را به صورت پایلوت در استان کرمان می‌گذرانند و درخواست داریم جهاد دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای به صورت ویژه وقت بگذارند و سربازان استفاده کنند تا با موفقیت این طرح، در استان‌های دیگر تسری داده شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ایمنی مسئله مهم و نیاز شرکت‌هاست و در این راستا سه دوره کاربردی و موردنیاز صنایع استان کرمان احصاء شده است که این دوره‌های آموزشی می‌تواند زندگی سربازان را تغییر بدهد.


حسن زاده اظهار کرد: توسعه در کشورهای پیشرفته، با توسعه صنایع کوچک و متوسط و نیروی انسانی متخصص اتفاق افتاده و رکن کار، نیروی ماهر است و در واقع ۲۰ درصد کار مربوط به زمین و تکنولوژی و ۸۰ درصد نیروی انسانی است و شرکت‌های موفق کشورمان نیز به سمت نیروی ماهر رفته‌اند.


وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نیز دوره‌های آموزشی که در حاشیه شهرها برگزار می‌کند باید با توجه به بوم استان باشد به عنوان مثال در خدمات، تعمیرکار اسپیلت در استان و به ویژه در جنوب نداریم.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: مهارت اصل است و صنعت و معدن، خدمات و دیجیتال سه حوزه موردنیاز استان کرمان است و کسی که در این زمینه‌ها مهارت بیاموزد، آینده خود را تامین کرده و فرد ماهر بیکار نخواهد ماند.


وی در بخش دیگر سخنانش بیان کرد: مشکلات کشور به دلیل این است که اقتصاد تیمی نشده و زنجیره ایجاد نشده و دشمن این را می‌داند.


حسن زاده با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان کرمان و زیرساخت‌های ایجاد شده در استان و کشور تصریح کرد: ۱۰۷ واحد دانشگاهی در استان کرمان داریم و این از دستاوردهای نظام اسلامی است و باید برای نسل جوان تبیین شود.


وی با بیان اینکه پیشرفت در همه حوزه‌ها اتفاق افتاده آیا در اقتصاد شدنی نیست؟ گفت: اگر در اقتصاد بتوانیم با هم متحد شویم، از این مانع هم عبور می‌کنیم و دانشگاه‌ها باید کمک کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟لینک مطالب دیگرراهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *