تهران- ایرنا- نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: رئیس جمهور برنانه زمان بندی شده برای رفع فقر و تبعیض ارائه دهد.


احمد علیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: هر دولتی تلاش دارد تا مردم سرزمینش را ثروتمند کند و در این راستا از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا حداقل شاخص‌های مطلوب را برای ساکنان سرزمینش فراهم کند.


نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: سفرهای استانی آیت‌الله رییسی به نقاط محروم کشور و ارتباط مستقیم وی با آلام و مشکلات مردم مستضعف موجب می‌شود رییس جمهور شخصا آلام و مشکلات مردم را درک کرده و برای حل آنها تلاش کند.


وی با تاکید بر اینکه موضوع مهم این است که رییس جمهور از چه راهکارهایی به دنبال حل مشکل فقر مطلق است، بیان کرد: ارائه یک برنامه منسجم که در بازه زمانی مشخص بتواند درصدی از فاصله فقیر و غنی را کاهش دهد و شاخص‌ امید به زندگی را افزایش دهد موجب می‌شود تا دولت بتواند کارنامه‌ای روشن از عملکرد خود ارائه کند.


علیرضابیگی گفت: در قانون اساسی ۵ فاکتور اساسی جزو وظایف اصلی دولت برشمرده شده است که دولت باید آنها را تامین کند؛ شامل امنیت، اشتغال، بهداشت، آموزش و مسکن. دولت باید همه تلاش خود را متمرکز کند تا در تحقق این ۵ موضوع شاخص‌های بالاتری را نسبت به دولت‌های گذشته به دست آورد.


وی تاکید کرد: این امر موجب دلگرمی مردم خواهد شد و نشان می‌دهد که دولت توانسته است به درستی از منابعی که ملت ایران در اختیارش قرار داده است استفاده کند.


نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ثروت نفت و معادن در اختیار دولت است تا بتواند از آنها برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کند. به عنوان مثال مردم خوزستان خود را با مردم آنسوی خلیج مقایسه می‌کنند. هنوز برخی مناطق خوزستان زنان کپسول گاز مایع را حمل کرده و به دنبال گاری می‌دوند در حالی که روی ذخایر عظیم گاز زندگی می کنند. آقای رییسی باید برای رفع این تبعیض راه‌حل ارائه دهد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *