رئیس جمهور کنونی آمریکا در دوره‌ای که معاون باراک اوباما بود، از اسامی مستعار در معاملات مشکوک با اوکراین استفاده کرده بود.


به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بر اساس اطلاعاتی که در کامپیوتر هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیدا شده است جو بایدن از سه اسم مستعار در فرستادن پیام‌هایی به هانتر درباره خانواده و فعالیت‌های رسمی دولتی از جمله نشست‌ها با رهبران اوکراینی استفاده کرده بود.


بایدن ایمیلی با اسامی «روبن ویر»، «رابرت ال پیترز» و «جی آر بی ویر» بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ برای هانتر فرستاد تا او را از مذاکرات مقرر با رئیس جمهور و نخست وزیر اوکراین باخبر کند.


بایدن قانون پست الکترونیکی را که تماس با حساب‌های خصوصی را ممنوع کرده زیرپا گذاشت و بر پترو پوروشنکو، رئیس جمهور پیشین اوکراین برای برکنار کردن ویکتور شوکین، دادستان کل اوکراین فشار آورد. شوکین درحال تحقیقات درباره پرونده شرکت گاز طبیعی بوریسما بود که هانتر حدود یک میلیون دلار در سال در دوره فعالیتش در هیات مدیره آن بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۹ کسب کرده بود.


بایدن علناً گفته بود که طی سفرش به اوکراین در دسامبر ۲۰۱۵ تهدید کرده بود که یک میلیارد دلار از ضمانت‌های وام‌های آمریکا را در صورت عزل نشدن شوکین لغو می‌کند.


بر اساس اطلاعات منتشر شده بایدن در نشستی با نخست وزیر اوکراین در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۶ از کمک جدید ۲۲۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد. هانتر از این نشست خبر داشت.


مسئولان سابق وزارت خارجه آمریکا زمانی که درباره نگرانی‌شان درخصوص موضع هانتر در هیات مدیره شرکت بوریسما صحبت کردند به هیچ نتیجه‌ای با بایدن نرسیدند و این را شکستی برای تلاش‌های ادعایی بایدن در زمینه مبارزه با فساد دانستند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *