ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امیدوارم در حوزه برنامه‌ریزی بتوانیم همزمان با هفته آمار و پژوهش شاهد افتتاح رسمی فعالیت‌های رصدخانه شهری باشیم.


فاطمه سلیمی امروز ۱۷ مهرماه، در نطق پیش از دستور نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: کمیسیون بانوان و خانواده به همت همکاران شورا از حدود یک سال و نیم گذشته شروع به فعالیت کرده و در چهار سطح محلات، شهری، کشوری و بین‌المللی فعالیت خود را انجام داده است.


وی افزود: در محلات از ۲۰۰۰ نفر حاضر در شورای اجتماعی محلات، ۸۰۰ نفر از بانوان صاحب کرسی هستند. در حوزه کشوری چند ماه پیش زنان شوراهای شهر در مشهد گرد هم آمدند و توانستند اقداماتی که در مشهد انجام می‌شود را تبادل کنند و مشهد الگویی در این زمینه شود.


سلیمی در خصوص جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید عنوان کرد: این جشنواره به همت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و شهرداری مشهد به عنوان یکی از تلاش‌های نمادسازی و دیپلماسی عمومی در سطح بین‌المللی برگزار شد. گردهمایی زنان رسانه‌ای جهان برای تبادل اندیشه‌ها و تجربیات بود و دریچه‌ای نو برای ارتباطات رسانه‌ای بانوان گشود تا فارغ از مرزها با اندیشه‌های هم آشنا شوند و همبستگی رسانه‌ای خود را در مقابل جریاناتی که به دنبال خاموشی صدای زن مسلمان و تخریب ارزش‌های اسلامی و انسانی در جهان هستند، اعلام کنند.


رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: جشنواره خورشید به یاد شهیده شیرین ابوعاقله خبرنگار زن فلسطینی آمریکایی رقم زده شد، فردی که ظلم‌ها را روایت می‌کرد. کاش بود تا پیروزی فرزندان فلسطین را ببیند. این جشنواره برای نشان دادن‌ چهره واقعی زن مسلمان ایرانی بدون رتوش و براساس واقعیت ایجاد شد. این رویداد با میزبانی از تاثیرگذاران رسانه در ایران و جهان، با هدف هم‌صدایی در حوزه زنان و بسترسازی نمایش توانمندی‌های زنان در جهان اسلام و کشورهای اسلامی با تاکید بر کشور عزیزمان ایران برگزار شد.


وی اضافه کرد: یکی از بهترین فضاهایی که برای مهمانان جذابیت داشت، پارک مادر ‌و کودک بود. بیان می‌کردند چقدر دولت هزینه می‌کند تا بانوان در آرامش باشند و زنان سرپرست خانوار بتوانند محصولات خود را بفروشند. تمیزی مشهد نکته دیگری بود که تشکر کردند. آن‌ها همچنین بیان کردند هویت و فرهنگ در المان‌های شهری شهر دیده می‌شود. چهره‌ای از ایران و به ویژه مشهد و از زنان درست کردند که واقعی نیست. باید چهره بدون رتوش منتشر شود که این جشنواره قدمی در این راه برداشت.


سلیمی بیان کرد: موضوع بعدی به نتیجه رسیدن تلاش‌های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌های حوزه بانوان در راستای تعالی زیست‌پذیری شهری بانوان و در نتیجه تعالی نهاد خانواده از این درگاه است. در این دوره علاوه بر اتمام و بهبود پروژه‌های قبلی در حوزه بانوان همچون تعمیر و تجهیز بوستان‌های ریحانه و مادر و کودک که از گذشته شکل گرفته بود، تلاش شد سرانه زیرساخت‌های در اختیار بانوان نیز افزایش پیدا کند.


رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: به زودی شاهد بهره‌برداری و افتتاح چند مورد از سایت‌های بانوان همچون بوستان کوهسنگی با مساحت یک هکتار و با اعتبار بالغ بر ۲۲ میلیارد و بوستان وکیل‌آباد با مساحت هفت هکتار و طراحی خلاقانه و مبتنی بر طبیعت با اعتبار بالغ بر ۴۶ میلیارد خواهیم بود. همچنین بوستان بسیج با اعتبار حدود ۲۲ میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی با اشاره به اینکه حوزه منابع انسانی یکی از مهمترین حوزه‌های تصمیم‌گیری و یکی از دغدغه‌های اصلی شورای ششم است، تصریح کرد: علاوه بر اصلاح احکام کارمندی که پیشتر بدان اشاره کردم، حمایت بیمه‌ای تکمیلی برای همکاران حجمی از فرزندان دوم به بعد نیز منطبق بر قانون جوانی جمعیت پیگیری شد و بیمه مربوطه با پرداخت حق‌السهم ۴۰-۶۰ دایر شده است.


سلیمی بیان کرد: امیدوارم در حوزه برنامه‌ریزی بتوانیم همزمان با هفته آمار و پژوهش شاهد افتتاح رسمی فعالیت‌های رصدخانه شهری باشیم. رصدخانه شهری فضایی است که موجب می‌شود تصمیم‌گیری را براساس آمارهای واقعی داشته باشیم. در این رصدخانه بیش از ۴۵۰ لایه مطالعاتی قرار داده شده که تحلیل‌هایی را به مدیران ارشد شهری برای تصمیم‌گیری‌ها می‌دهد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *