P>به گزارش ایرنا، سید حسین شاهچراغ عصر شنبه در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد «دپارتمان ملی فرش خود رنگ کشور» میان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، کارگروه فرش خود رنگ و انجمن توسعه آبادانی مهدی‌شهر در در محل سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه ای استان سمنان، یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل را توسعه شرکای اجتماعی خواند.
وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در نظر دارد در زمینه‌‎های مختلف به ویژه در برنامه‌های آموزشی همکاری شرکای اجتماعی را بیش از گذشته توسعه دهد.
نهادهای دولتی، نهاد مردمی و افراد جامعه شرکای اجتماعی مورد اشاره شاهچراغ بود.
وی افزود: همکاری با شرکای اجتماعی که برخاسته از مردم است، دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌تری است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان به نوع و قیمت تمام‌شده آموزش‌های ارائه شده توسط مراکز مختلف این اداره کل پرداخت و گفت: آموزش‌های مذکور دارای هزینه بالایی است که این امر آموزش‌ها را به سمت سفارشی شدن می‌کشاند.
وی اضافه کرد: آموزش‌های سفارش محور، اهمیت و ضرورت همکاری با شرکای اجتماعی را بیش از گذشته نمایان می‌کند.
همکاری انجمن توسعه و آبادانی شهرستان مهدی‌شهر و کارگروه فرش خودرنگ با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از جمله همکاری‎های موفق شرکای اجتماعی مورد اشاره شاهچراغ است.
وی بیان کرد: همکاری مذکور به صورت تخصصی‌تر و در حوزه مشخص است که نتایج قابل قبولی به همراه داشت.


ایجاد پنج دپارتمان تخصصی در سمنان
وی اضافه کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در سال گذشته پنج دپارتمان ایجاد کرد که فرش و دستبافته‌های مهدی‌شهر یکی از این دپارتمان‌ها است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان در خصوص فرش خودرنگ که منحصر به منطقه مهدیشهر و مناطق زندگی ایل سنگسر است نیز توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: نمونه مشابهی از این دست‌بافته ارزشمند مردم این منطقه در هیچ جای جهان وجود ندارد.
وی با اشاره به قدمت بالای فرش خودرنگ در مهدیشهر و منطقه خاطرنشان کرد: فرش خودرنگ به عنوان یک فرصت است که می‌توان در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، از آن بهره برد.
شاهچراغ با انتقاد و اعتراض نسبت به بافت نقشه دیگران و فقدان نقشه و نماد مخصوص شهرستان مهدی‌شهر گفت: موارد مذکور مانع از بازگشت ارزش افزوده ناشی از ایجاد بازار فروش آن به بافندگان می‌شود که بسیار تاسف انگیز و تامل‌برانگیز است.



۴۷ درصد آموزش ها امسال سفارش محور بوده است
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان همچنین بر همکاری این اداره کل با حمایت کننده‌های مختلف برمبنای آموزش های منجر به اشتغال تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه مبنای آموزش دقیقا بر اساس سفارش مشتریان است، گفت: چنین مشتری برای بعد از آموزش‌ها یقینا تدبیری دارد و برای بازار کار مورد نیاز خود سفارش آموزش داده است.
وی از سفارش محور بودن ۴۷ درصد آموزش‌های صورت‌گرفته در سال جاری استان سمنان خبر داد و گفت: آموزش عرضه محور دیگر جایگاهی ندارد.
شاهچراغ همچنین به آموزش‌های بخش دولتی اشاره و بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان از ابتدای سال تا کنون در بخش دولتی یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش داده است.
وی به اهمیت و جایگاه آموزش‌ در حوزه فرش و گلیم با توجه به ظرفیت‌های استان نیز اشاره کرد و از آموزش ۳۳۵ نفر معادل ۴۹ هزار نفر ساعت در این حوزه خبر داد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان تاکید کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های آموزشی این اداره کل با در نظر گرفتن افزایش ضریب اشتغال‌پذیری انجام می‌شود تا راه ورود افراد به بازار کار و دستیابی به شغل‌های پایدار و باثبات هموارتر شود.


گزارش تصویری مرتبط را اینجا ببینید.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *