P>«داریوش فرمانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سنقر و کلیایی در حوزه تولید فرش و گلیم دست‌باف هنرمندان بسیاری دارد، گفت: این طرح برای تامین مواد اولیه برای صنعت‌گران شهرستان راه‌اندازی می‌شود.  


رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنقروکلیایی گفت: در نشستی که به تازگی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، موانع موجود برای حضور سرمایه‌گذار بررسی و احصا شد.


فرمانی تصریح کرد: این طرح با اشتغالزایی ۲۵۰ نفر در شهرستان و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعتباری بیش از ۲۵ میلیون تومان برای هر نفر ایجاد می‌شود.


او اظهار داشت: در مرحله نخست اجرای طرح، برای ۷۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.


رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنقروکلیایی افزود: سرمایه‌گذار طرح علاوه بر آموزش نیروهای متقاضی به صورت تضمینی محصولات تولید شده را هم از تولیدکنندگان خریداری می‌کند.


او گفت: در شهرستان سعی ما بر این است تا با همکاری فرمانداری و سایر ارگان‌ها شرایط برای تسهیل در حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.


فرمانی در پایان تاکید کرد: سنقروکلیایی با توجه به ظرفیت‌های گسترده در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فرصت مناسبی را پیش روی سرمایه‌گذاران قرار داده تا با فراغ بال در این شهرستان حضور پیدا کنند.


به گزارش ایرنا، سنقروکلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.


نقشه فرش سنقروکلیایی با قدمتی بیش از ۴۰۰ سال آوازه ملی و جهانی دارد.


تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی استان کرمانشاه نزدیک به ۱۰ هزار بافنده را زیرپوشش دارد که پنج هزار نفر از این افراد در شهرستان سنقروکلیایی فعالیت می کنند.


نزدیک به ۴۰ نقشه تلفیقی فرش در منطقه سنقر وجود دارد که این نقشه ها براساس نزدیکی فرهنگ، بهره‌گیری از سلیقه‌ها در داخل و به ویژه در خارج از کشور طراحی شده است. 


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *