ایسنا/اردبیل مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اظهار اینکه تمامی اشخاص حقوقی مشمول قانون نصب پایانه فروشگاهی هستند، از بخشودگی جرائم مالیاتی در دهه فجر امسال خبر داد.


داریوش سرخانی مقدم امروز، ۱۷ بهمن در نشست خبری خود با ابراز اینکه به مناسبت دهه مبارک جرائم مالیاتی شامل طرح بخشودگی است، افزود: در بخش مالیات ستانی دغدغه مشاغل وجود دارد و بر این اساس اشخاص حقیقی تا پایان بهمن ماه با سقف ۵۰۰ میلیون تومان به ازای هر سال و اشخاص حقوقی تا سقف ۲ میلیارد تومان مشمول این طرح می شوند.


وی تصریح کرد: در موضوع معافیت مالیات های مستقیم( معیشت) شاهد افزایش سقف آن هستیم و تا سقف ۱۴۴ میلیون تومان اعمال خواهد شد.


سرخانی مقدم به برگزاری دوره های آموزشی استفاده از دستگاه پز اندرویدی برای طلا و جواهرفروشان اشاره کرد و ادامه داد: درآمدهای مالیاتی استان اردبیل برای سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی بود که تا ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وصول شده و تحقق صددرصدی درآمدهای مالیاتی را نشان می‌دهد.


وی با بیان اینکه رتبه ۳۱ کشوری را از نظر درآمد مالیاتی در سطح کشور داریم، اضافه کرد: مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۶۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و این امر حاصل انتقال پرونده های بزرگ اقتصادی به استان، پایان معافیت مالیاتی دوره ای برخی از بنگاه‌های اقتصادی در استان و مبارزه با فرار مالیاتی حاصل از بازرسی‌های جدی اداره کل بوده است.


مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه ۴۲ بنگاه از صنوف مختلف بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان گردش حساب داشته‌اند و توسط بازرسان مالیاتی تشخیص داده شدند، گفت:کلیه حساب‌های متصل به شاپرک بعنوان درآمد تلقی می‌شود و دارندگان حساب مشکوک بانکی پاسخگو خواهد بود.


سرخانی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی در سال جاری مشمول اجرای قانون پایانه فروشگاهی هستند و صورتحساب الکترونیکی باید صادر کنند.


این مقام مسئول استان اردبیل اعلام کرد: اشخاص حقیقی با بیش از ۱۸ میلیارد تومان مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی است و همچنین کلیه اشخاص حقیقی فعال در صنف طلا و جواهر و پلاتین با هر میزان فروش موظف به صدور صورتحاسب الکترونیکی و ارسال به سامانه امور مالیاتی هستند.


وی گروه پزشکان، دندانپزشکان، پیراپزشکی، داروسازان، داروخانه‌ها، فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی و صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به امور مؤدیان است.


سرخانی مقدم بیان کرد: کل مؤدیان فعال اشخاص حقوقی در استان در سال ۱۴۰۱ سه هزار اظهارنامه داده اند و از بین آن‌ها دو هزار مؤدی فعال شناسایی شد.


وی از ارسال ۱۷۴ هزار صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقوقی خبر داد و گفت: ۵۳ شخص حقیقی نیز به سامانه ورود و صورتحساب الکترونیکی صادر کرده‌اند.


مدیرکل امور مالیاتی همچنین ادامه داد: ۶۹۸ مؤدی دارای خودروی گران قیمت بیش از ۴ میلیارد تومان مالیات در سال ۱۴۰۰ و نیز ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ مالیات پرداخت کرده‌اند.


این مقام مسئول امور مالیاتی استان در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی نیز افزود: طرح مالیات از خانه‌های خالی در شهرستان اردبیل اجرا می‌شود و تاکنون با سامانه ملی املاک و اسکان از ۷۷۱ خانه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ستانی شده است.


سرخانی مقدم اظهار کرد: از هر شخصی مالیات اخذ نمی‌شود و اصل عدالت مالیاتی و معافیت مالیاتی با رعایت قانون تصاعدی بودن مالیات در استان اردبیل اجرا می‌شود.


وی اضافه کرد: با همکاری دستگاه قضای استان ۱۵ میلیارد تومان مالیات از محل کارت‌های بازرگانی وصول کردیم و همچنین ۵۱ دستگاه کش لیس ثبت و ضبط شد.


مدیرکل امورمالیاتی استان در رابطه با باز توزیع مالیات در سال گذشته گفت: ۲۳۷ میلیارد تومان بین شهرداری و دهیاری و امور عشایر استان توزیع شد و در سال جاری نیز ۳۵۰ میلیارد تومان بین شهرداری و دهیاری تسهیم شد که رشد ۸۶ درصدی را نشان می‌دهد.


وی در ادامه افزود: ۹۵ میلیارد تومان به حساب وزارت بهداشت و درمان، ۱۳ میلیارد تومان به حساب وزارت ورزش و ۴۲ میلیارد تومان به حساب وزارت کشور واریز کردیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *