ایسنا/قزوین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی قزوین پرداخت و گفت: رویدادهای فرهنگی همچون تئاتر صاحبدلان با تقویت وحدت و همگرایی می‌تواند دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کند. 


به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه اول تیرماه سال ۱۴۰۲ در آیین اختتامیه رویداد بین‌المللی تئاتر «صاحبدلان» اظهار کرد: قزوین یکی از مهمترین حوزه‌های فرهنگی و تمدنی ایران عزیز است و هر آنچه که از افتخار و عظمت ایران یاد می‌کنیم، قطعاً قزوین در طول تاریخ خوش درخشیده است. 


وی‌ افزود: در دوره تشکیل نظام مدنی و شکل‌گیری جغرافیایی و  سیاسی کشور، قزوین یکی از کانون‌های تمدنی بوده و بسیاری از شخصیت‌های مهم ایران در ادوار مختلف در حوزه فرهنگ و هنر از قزوین طلوع کرده‌اند. 


وزیر فرهنگ در ادامه با یاد و خاطره شهدای قزوینی گفت: شهدای قزوینی همچون شهید رجایی و بابایی و همچنین سید آزادگان سیدعلی‌اکبر ابوترابی مهر ماندگاری بر شناسنامه کشور زدند. 


وی ضمن تشکر از عوامل اجرایی تئاتر صاحبدلان بیان کرد: هرچند که این رویداد مقطعی نبوده، اما امسال نخستین سال است که به صورت بین‌المللی به منصه اجرا رسیده است.


اسماعیلی عنوان کرد: نقش و تأثیر هنر بر هیچکس پوشیده نیست متأسفانه سال گذشته کشور شاهد حوادث تلخی بود و عده‌ای سعی داشتند، کشور را با یک سناریوی ضدفرهنگی دچار اختلال کنند درهمین راستا رویدادهای فرهنگی همچون تئاتر صاحبدلان با تقویت وحدت و همگرایی می‌تواند دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب کند. 


این مسئول در ادامه به لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی قزوین پرداخت و افزود: قزوین مهد هنر و تمدن است و روی هنر این شهر مینودری بسیار حساب باز کرده‌ایم و ضروری است که هرچه زودتر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری این استان فراهم و مهیا شود. 


وی‌ ادامه داد: قزوین مستحق بهترین زیرساخت‌های فرهنگی است و از استاندار قزوین که شاهد مجاهدت شبانه‌روزی ایشان بودم و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین که در زمره چهره‌های علمی و فاخر استان هستند،‌ خواستار پیگیری مجدانه در پیشبرد پروژه‌های فرهنگی قزوین هستم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *