ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: کنگره ملی شهدای استان به‌صورت مردمی و در قالب‌های متنوع برگزار می‌شود.


سیدرضا مرتضوی امروز چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار کرد: درصدد هستیم تا کنگره ملی شهدای استان شایسته و البته به‌صورت مردمی برگزار شود.


وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای استان اصفهان یک فرایند تعریف شده، نه در قالب یک برنامه و رویداد خاص، که در یک زمان خاص شروع  و در زمانی دیگر تمام شود.


استاندار اصفهان با اشاره به رویکرد مردمی کنگره، بیان کرد: به دنبال این هستیم که مردم هر کوچه و محله شهر برای شهید محله خود یادبود و بزرگداشت برگزار کنند.


 مرتضوی ادامه داد: در مدارس نیز با محوریت دانش‌آموزان برای شهدا برنامه‌ریزی و مرحله شناسایی خانواده شهید و نحوه تعامل با خانواده شهید والامقام توسط دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا شود.


استاندار اصفهان با تأکید بر تولید آثار ماندگار در حوزه ایثار و شهادت، تصریح کرد: مصّر هستیم اگر در این حوزه کتابی نوشته، فیلمی ساخته یا تئاتری روی صحنه می‌رود فاخر، تأثیرگذار، متناسب با شرایط روز جامعه و ماندگار باشد.


 مرتضوی اضافه کرد: انتظار می‌رود سطح ملی نیز با پشتیبانی همه‌جانبه به اجرای طرح‌های استان در برگزاری کنگره ملی شهدا کمک کند.


استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: ضروری است که یاد و نام شهدای گرانقدر عملیات محرم را زنده نگه داریم، زیرا بیست‌وپنجم آبان برگ زرین در تاریخ اصفهان و انقلاب است، هم چنین اصفهان در مقوله پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز هر جایی که لازم بوده، به طور ویژه‌ای درخشش داشته است.


وی با بیان این‌که حماسه بیست‌وپنجم آبان شناسنامه و یکی از مؤلفه‌های هویتی اصفهان قلمداد می‌شود، افزود: به طور مداوم در سخنان امامان انقلاب اسلامی و بزرگان به ویژگی‌های ذکر شده درباره اصفهان ذکر شده است.


استاندار اصفهان اظهار کرد: چقدر خوب است که روز اصفهان در چنین روزی که ایثار و حماسه‌آفرینی شهدای اصفهان به منصه ظهور نشسته است، نام‌گذاری شده و با چنین شکوه و مجاهدت و حماسه‌ای پیوند خورده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *