ایسنا/قزوین مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: نیروگاه شهید رجایی قزوین چهار رکورد در حوزه تولید برق حرارتی در کشور طی یک سال گذشته کسب کرده است.


ابوالفضل موتابها روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین که در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نیروگاه شهید رجایی قزوین یکی از نیروگاه‌های حرارتی موفق و مهم کشور به حساب می آید که در  نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت سال جاری ۷۰۴۱ مگاوات برق تولید کرده و رکورددار این حوزه در بین سایر نیروگاه‌های کشور بوده است.


وی تصریح کرد: نیروگاه شهید رجایی قزوین چهار رکورد در حوزه تولید برق حرارتی در کشور طی یک سال گذشته کسب کرده است. این نیروگاه در سال گذشته ۶۱۰۰ مگاوات ظرفیت تولید خود را افزایش داده و توانسته راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور را به عدد ۳۹/۱ برساند.


 موتابها با بیان اینکه راندمان تولید برق در کشور به عدد ۱۲ رسیده است، تصریح کرد: راه‌اندازی ۸ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۴۱۶ مگاوات یکی دیگر از دستاوردهای نیروگاه شهید رجایی در یک سال گذشته بوده است.


وی ادامه داد: در نیروگاه‌های سیکل ترکیبی وقتی واحد بخار به واحد گازی اضافه می‌شود افزایش راندمان چشمگیری صورت می‌گیرد و این باعث ذخیره ۲ میلیارد مترمکعب سوخت گاز می‌شود.


مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی استان قزوین بیان کرد: همچنین ۷۶ میلیارد کیلووات برق بدون سوخت از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر مثل برق‌آبی‌ها و نیروگاه‌های بخش بخار سیکل ترکیبی در کشور تولید شده که سهم نیروگاه شهید رجایی در این دستاورد چشمگیر است.


وی با بیان اینکه استاندارد جهانی در زمینه‌ آمادگی نیروگاه‌ها ۹۵ درصد است، تصریح کرد: در سال گذشته کل نیروگاه‌های حرارتی کشور ۹۸ درصد آمادگی مقابله با پیک مصرف برق داشتند که موجب شد تابستان بدون خاموشی داشته باشیم.


این مسئول ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید برق در کشور ۹۱ هزار مگاوات‌ است و نیروگاه شهید رجایی ۷۴ هزار مگاوات‌ از این میزان را تولید کرده است و به طور قطع می‌توان گفت که ۸۲ درصد از ظرفیت تولید برق کل کشور توسط نیروگاه شهید رجایی تأمین می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت تولید برق کشور، نسبت به سال ۱۴۰۱ در حدود ۴ درصد افزایش داشته، عنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید برق کشور در دولت سیزدهم ۷۵۴ مگاوات بوده که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته، از روند بهتری برخوردار است.


موتابها ادامه داد: از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه امسال ۷۰۵۴ مگاوات تولید برق داشتیم که با این توصیف ۵ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف جبران شده است‌.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید دمپایی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *