رئیس شورای اسلامی شهر لواسان از تکمیل بیش از ۸۰ درصد شبکه فاضلاب شهری در لواسان خبر داد و با اشاره به ساخت و سازها در لواسانات، گفت: در حال حاضر ساخت و ساز در این محدوده با توجه به هزینه‌ها و متراژی که مجوز داده می‌شود به صرفه نیست. بر همین اساس ساخت و سازها کاهش یافته است.


به گزارش ایسنا، مهدی کرمی نیا در تشریح روند تکمیل شبکه فاضلاب شهر لواسان، گفت: روز گذشته با مسئولین آب و فاضلاب شهری جلسه مشترکی میان اعضای شورای شهر لواسان برگزار شد که چند موضوع از جمله شبکه فاضلاب شهری لواسان مورد بررسی قرار گرفت. در حال حاضر بسیاری از زمین‌ها و املاک شهروندان لواسان در حریم رودخانه قرار گرفته و امکان ساخت و ساز برای آنها فراهم نیست.


وی افزود: فاضلاب شهری لواسان در بسیاری از بخش‌ها تکمیل شده و بطور کلی بیش از ۸۰ درصد شبکه فاضلاب اجرایی و تکمیل شده است. مابقی شبکه فاضلاب نیز دارای مشکلات زیرساختی و کسری بودجه است که تکمیل آن مورد تأکید اعضای شورای شهر لواسان است تا هر چه سریعتر با تکمیل این شبکه فاضلاب موضوعات و محدودیت‌های مربوط به حریم رودخانه برداشته شود و به این ترتیب ساخت و ساز قانونی برای شهروندان لواسان فراهم شود.


جلوگیری از تخلف در ساخت و سازها با ابلاغ طرح تفصیلی


وی ادامه داد: ساخت و ساز در لواسانات در حال حاضر با توجه به هزینه‌ها و متراژی که مجوز داده می‌شود به صرفه نیست. بر همین اساس ساخت و سازها کاهش یافته، یکی از دغدغه‌های ما در شورای شهر لواسان ابلاغ طرح تفصیلی است که با تحقق این مهم ساخت و سازها در شهر منطقی‌تر می‌شود و تخلفات به حداقل می‌رسد.


کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح لواسانات


وی درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح لواسانات نیز با تأکید بر کاهش این شکل از ساخت و سازها گفت: موقعیت جغرافیایی لواسان و آنچه که از گذشته به ما ارث رسیده در حقیقت یک شهرداری حجیم با نیروی انسانی زیاد است و از سوی دیگر شهری که هیچ توجهی به درآمدهای پایدار و درآمدزایی آن در گذشته نشده و صرفا عمده‌ترین منبع درآمد آن از طریق ساخت و سازها و بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است.


کاهش تعداد پرونده‌های ساخت و ساز غیر مجاز ارجاعی به کمیسیون ماده ۱۰۰ در لواسان


کرمی نیا تاکید کرد: در دوره پنجم مدیریت شهری با توجه به مسائلی که در مدیریت شهری رخ داد موضوعات مربوط به ساخت و سازها تشدید شد اما با ورود ما در دوره ششم اعضای شورای شهر لواسان مکرر بر ساخت و سازهای مبتنی بر ضوابط قانونی تاکید کردند که تأیید این موضوع نیز پرونده‌هایی است که به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شد و به حمدالله در حال حاضر تعداد این پرونده‌ها به حداقل رسیده، البته ساخت و سازهای غیر مجاز به صفر نرسیده اما آنچه که متوجه می‌شوند جلوگیری خواهد شد.


وی ادامه داد: تبصره ششم قانون ابلاغ شده که در این تبصره می‌گوید هر ساخت و ساز غیر مجازی که تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام شده اگر شرایط لازم را داشته باشد به نرخ روز با ضریب ۲ مشمول جریمه خواهد شد که به این ترتیب ساختمان‌های بلاتکلیف گذشته تعیین تکلیف خواهد شد.


عمدتا ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف شهر و حریم‌ها اتفاق میفتد


کرمی نیا تاکید کرد: قطعاً موافق ساخت و سازهای غیر مجاز نیستیم و به واسطه بازرسی‌ها و گزارش‌ها و همچنین استقرار دادستانی و نهادهای نظارتی کنترل افزایش پیدا کرده و ساخت و سازها کاهش چشمگیری داشته است. البته از سوی دیگر بلاتکلیفی بین شهر و روستا همچنان وجود دارد. عمدتا ساخت و سازهای غیر مجاز در اطراف شهر و حریم‌ها اتفاق میفتد که با تعیین تکلیف این حوزه می‌توان عملکرد بهتری را شاهد بود.



اعمال جریمه برای ۸۵ پرونده که حکم تخریب قطعی داشتند

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *