گرگان – ایرنا- وزیر کشور در بازدید یکی از روستاهای بدون بیکار گلستان گفت: اعطای تسهیلات و مشوق مالی برای یکپارچگی اراضی زمینه اشتغال آفرینی و پایداری اقتصاد روستا می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا  احمد وحیدی عصر روز جمعه در بازدید از روستای محمدآباد گرگان اظهارداشت: پرداخت یارانه در جهت اجرای عملیات زیربنایی آب و خاک و اعطای یارانه نهاده های تولید و ماشین آلات کشاورزی به متقاضیان یکپارچه سازی اراضی روستایی باعث جلوگیری از خرد شدن اراضی و چالش های بعدی آن می شود.


وی خاطرنشان کرد: در صورت برنامه ریزی و خلاقیت می توان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف روستا تعداد روستاهای بدون بیکار را افزایش داد.


وحیدی با اشاره به وضعیت نابسامان روستای زیارت گرگان یادآور شد: حل معضل ساخت و ساز در روستای زیارت گرگان کار بسیار مشکلی است زیرا هم به محیط زیست و منابع طبیعی آسیب رسانده و هم وسعت ساخت و سازها در آن فراوان است.


اعطای تسهیلات، مشوق ها و معافیت ها به اشخاص حقیقی و حقوقی، صدورسند مالکیت رسمی، پرداخت یارانه در جهت اجرای عملیات زیربنایی آب و خاک، سامانه های نوین آبیاری و عملیات تسطیح اراضی، اعطای یارانه نهاده های تولید و ماشین آلات کشاورزی به افراد معرفی شده از سوی کارگروه های استانی و شهرستانی از جمله موارد تشویقی در جهت یکپارچه سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است که در اولویت برنامه های اجرایی  سازمان خواهد بود.


رییس جمهور امروز جمعه در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم با همراه شماری از وزرا به استان گلستان سفر کرده است.


آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *