ایسنا/خوزستان کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: فعالیت بدنی هم برای بدن و هم برای رشد ذهنی کودکان و نوجوانان بسیار مفید است و باید روزانه سه ساعت و حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.


آمنه مصیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت تحرک و فعالیت‌های بدنی برای دانش‌آموزان اظهار کرد: فعالیت بدنی نقش بسیار مهمی در سلامتی کودکان و نوجوانان در سنین مدرسه دارد و ضمن کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها در دوران بزرگسالی خواهد شد.


وی افزود: عادت به انجام فعالیت بدنی مانند عادت غذایی، امری است که از سنین کودکی شکل می‌گیرد. فعالیت بدنی هم برای بدن و هم برای رشد ذهنی کودکان و نوجوانان بسیار مفید است و باید روزانه سه ساعت و حداقل یک ساعت در روز فعالیت بدنی داشته باشند.


کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه باید برای فعالیت بدنی به برخی موارد توجه کرد، گفت: در این راستا باید برنامه‌ریزی منظم و روزانه بر حسب سن و جنس برای انجام فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان داشت و آن‌ها را به کاهش زمان تماشای تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری و استفاده از تبلت و موبایل به روزی ۳۰ دقیقه تشویق کرد.


مصیبی بیان کرد: تشویق به ایستادن و راه رفتن کودک یا نوجوان بعد از یک مدت نشستن، انجام حرکات کشش دست و پا، کاراته، دراز نشست در خانه، ثبت نام کودکان و نوجوانان در یک کلاس ورزش آنلاین یا استفاده از اپلیکیشن‌های ورزشی (مثل اپلیکیشن ۷ دقیقه)، تشویق به بازی کردن با توپ و طناب، پیاده‌روی، لی لی، دوچرخه و اسکیت در خانه یا بالکن یا حیاط، تشویق برای شرکت در کارهای خانه مانند جارو کردن، گردگیری خانه، انجام کارهای باغچه، آب دادن به گلدان‌ها، مرتب کردن وسایل شخصی، نظافت اتاق و موارد مشابه برای داشتن فعالیت‌های بدنی توصیه می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *