تهران – ایرنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت که در عمان به سر می برد امروز – سه شنبه – با قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان دیدار کرد.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که در عمان بسر می برد عصر سه شنبه با قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان دیدار کرد.


در این دیدار که با حضور سفیران ایران و عمان برگزار شد دو طرف آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی دو کشور را را مورد بررسی قرار دادند.


نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک‌ همکاری‌های ایران و عمان از روز گذشته با شرکت نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی در مسقط آغاز شده است.


به گزارش ایرنا، در راستای برنامه های دولت سیزدهم با هدف توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه، وزیر صمت به همراه رییس‌ کل سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از نمایندگان دستگاه‌های دولتی، در رأس هیات بزرگ تجاری از بخش خصوصی به‌منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، به این کشور سفر کرده است.


قرار است در سفر وزیر صمت به عمان ۱۱ سند همکاری مورد بررسی دو طرف قرار گیرد و برای افزایش سهم صادرات ایران از بازار عمان به حدود ۱۰ درصد و استفاده از ظرفیت این کشور برای صادرات مجدد برنامه‌ریزی شود.


 پیشتر رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰ به یک میلیارد دلار حجم تجارت خارجی با عمان رسیدیم که تا پایان سال به ۱.۲ میلیارد دلار خواهیم رسید.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *