ایسنا/زنجان سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) با هدف ارتقاء توانمندی‌های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در استان زنجان خبر داد.


شهناز آقاخانی صبح امروز (۲۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در دو گروه دختران و پسران  نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح تقویت روحیه مطالبه‌گری و مهارت زندگی در برخورد با چالش‌های زندگی، مسئولیت‌پذیری و تعامل صحیح با اطرافیان است و والدین باید تلاش کنند تا فضایی دوستانه و احترام‌آمیز را برای ارتباط با نوجوانان فراهم کند.


وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح ۲۰ تسهیل‌گر آموزش‌دیده مشارکت دارند، یادآور شد: مراکز مثبت زندگی و موسسات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یاور بهزیستی در اجرای این طرح هستند.


آقاخانی یادآور شد: مشارکت اجتماعی و ظرفیت‌سازی برای جذب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذی‌نفعان به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان به‌دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر است که زمینه ارتقاء دانش و آگاهی آنان را فراهم می‌آورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا
لینک مطالب دیگردستگاه تصفیه آب

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *