ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر رقم بودجه امسال شهرستان را ۲۰۲۰ میلیارد ریال عنوان و پیش بینی کرد این رقم تا پایان سال به بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال برسد.


سلمان اسماعیلی دوشنبه ۱۶ مرداد در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرستان ۱۳۳۰ میلیارد ریال بود که از این رقم بیش از ۷۰ درصد آن تخصیص یافت.


اسماعیلی ادامه‌داد: سال گذشته میانگین تخصیص این شهرستان ۲ درصد نسبت به میانگین استانی با ۶۸ درصد بیشتر بوده است.


وی با بیان اینکه سال گذشته مجموع اعتبارات این شهرستان ۶۰ هزار میلیارد ریال بوده است، گفت: این اعتبارات شامل ۱۳۳۰ میلیارد ریال بودجه سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی و ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور بود.


وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم اعتبارات این شهرستان در جای دیگری هزینه شود و در صورت مشاهده هم با مدیر برخورد می‌شود و هم مدیر کل مربوطه باید پاسخگو باشد.


اسماعیلی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی عملکرد بهتر و برخی عملکرد خوبی در جذب اعتبارات نداشتند، خطاب به مدیران گفت: در فرصت باقیمانده تا پایان شهریور حداکثر تلاش خود را برای جذب اعتبارات باقیمانده به کار گیرند.


وی نیازهای این شهرستان را نامحدود و اعتبارات را محدود دانست و افزود: حدود ۲ درصد از اعتبارات در اختیار ما است و ۹۸ درصد اعتبارات در اختیار وزاتخانه‌ها و ادارات کل استان است.


اسماعیلی گفت: بین دستگاه‌های اجرایی در تخصیص اعتبارات هیچ تبعیضی قائل نشده‌ایم و بر حسب نیاز و اولویت‌های این شهرستان، اعتبارات توزیع شده است.


فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: برای برخی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات استانی تخصیص یافته که مدیران باید سهم این شهرستان را از این اعتبارات بگیرند.


وی با تأکید بر اینکه باید مدیران جذب اعتبارات را از طریق ادارات کل و وزارتخانه مرتبط پیگیری و از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده کنند، افزود: اعتبارات خوبی برای حوزه آب و فاضلاب اختصاص یافته است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر به بسیاری از روستاهای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: یک چهارم قنوات استان با ۶۲۴ رشته قنات در ملایر است و بالای ۹۰ درصد این قنوات نیاز به لایروبی دارند.


اسماعیلی از رشد ۵۰ درصدی اعتبارات حوزه نفت و گاز خبر داد و افزود: امسال ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار از محل استانی، نفت، گاز و توازن به شهرستان ملایر اختصاص یافت.


وی نظارت مدیران بر پروژه‌ها و مبادله موافقت‌نامه‌ها در اسرع وقت از دیگر الزامات مدیران دستگاه‌های اجرایی برشمرد و بیان کرد: مسئولیت مستقیم رؤسای ادارات نظارت بر پروژه‌ها است.


اسماعیلی با تأکید بر اینکه عمده کارکرد مدیران باید در حوزه مدیریت صرف شود، خاطرنشان کرد: اگر مدیر بتواند یک تصمیم خوب بگیرد و سرمایه‌گذار خوب جذب کند، ده‌ها برابر اعتبار برای این شهرستان جذب خواهد شد.


وی به احیای واحد خوراک دام ملایر اشاره و تأکید کرد: این واحد پنج سال به تولید نرسیده، تعطیل شد و با پیگیری‌های انجام شده احیاء شده و در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود و روزانه قادر به تولید ۳۰ تن خوراک دام است.


اسماعیلی احیای شرکت ذوب آهن و فولاد جعفری احیاء و راه‌اندازی مجدد خط تولید آن به‌زودی را هنر مدیریتی خواند و از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بزرگی همچون کارخانه سیگار ملایر یا ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، بزرگترین کارخانه شیشه کشور در ملایر یا ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پالایشگاه انگور با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در هفته دولت خبر داد.


اسماعیلی همچنین به افتتاح کارخانه تولید دستکش لاتکس با بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری همزمان با هفته دولت اشاره کرد و این اقدامات را هنر مدیریتی عنوان کرد و گفت: اقدام مدیران، اقدام مدیریتی تحولی، انقلابی، جذب سرمایه‌گذار و آوردن سرمایه در این شهر باشد.


وی با بیان اینکه هفته دولت امسال در طول تاریخ ملایر بی‌نظیر و استثنایی است، افزود: اَبَرپروژه نهضت ملی مسکن ملایر نیز در تاریخ این شهرستان بی‌نظیر است و در گام نخست ۵۰۰ هکتار به شهر ملایر، سامن و زنگنه هر کدام ۳۰ هکتار و جوکار ۳۵ هکتار زمین الحاق شده است.


معاون استاندار همدان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: سهم دستگاه‌های مربوطه خود را از اعتبارات پیگیری کنید و نگاهتان به پروژه‌های ملی باشد.


اسماعیلی ادامه داد: مردم از من و شما انتظار دارند و حضور آنها در تمامی صحنه‌ها وظیفه و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در گرو نگاه جهادی و هنرمندانه مدیران باید اتفاقات خوبی برای این شهرستان رقم بخورد.


دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر نیز گفت: امسال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل استانی، نفت و گاز و توازن به این شهرستان اختصاص یافت.


ایرج کریمی افزود: این اعتبار بین ۲۶ فصل و ۵۴ برنامه با حدود ۲۲۰ پروژه بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان توزیع شده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *