تهران – ایرنا – ژنرال کنت مکنزی رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، هدف از دیدار خود را از امارات متحده عربی، ارسال پیام بسیار دقیق و حساب شده درباره قابل اعتماد بودن ایالات متحده و توانایی کمک به دوستانش اعلان کرد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن پست؛ وزارت دفاع آمریکا “پنتاگون” در پی حملات بی سابقه موشکی و پهپادی اخیر نیروهای یمن به مراکز حساس امارات که موجب نگرانی مقام های این کشور و آمریکا، شد اعلام کرد که ناوشکن یو اس اس کول را در آب های امارات و یک دسته جنگنده اف – ۲۲ در پایگاه هوایی اظفره امارات مستقر می کند.  


این ادعا درحالی مطرح می شود که نیروهای آمریکایی مستقر در امارات در هنگام رخ دادن این حملات، به پناهگاه های مستحکم، گریخته بودند.


واشنگتن پست با اشاره به پیامدهای اقدامات تازه ارتش آمریکا در امارات می افزاید که روابط نظامی ایالات متحده با امارات به علت بالارفتن هشدار دهنده آمار تلفات انسانی در یمن و مدارکی از حمله عمدی ائتلاف نظامی به فرماندهی عربستان به اهداف غیرنظامی در این کشور، در داخل آمریکا زیر ذره بین و بررسی دقیق قرار گرفته است.  


مکنزی با طرح این ادعا کرد که سلاح هایی که نیروهای یمن علیه امارات به کار برده اند، حتما ایرانی است و مسئولیت این حملات برعهده ایران است، افزود: قصد دارد در این دیدار تصمیم های اخیر پنتاگون را برای کمک به تقویت نیروهای دفاعی امارات در پی حملات اخیر نیروهای ارتش یمن، به اجرا گذارد.


او هدف از به کارگیری ناوشکن یواس اس کول در آب های ساحلی امارات و استقرار هواپیماهای اف – ۲۲ در پایگاه الظفره را بهبود ردگیری و واکنش به ارسال محموله های غیرقانونی به یمن مانند محموله های احتمالی موشک اعلان کرد.


نیروهای آمریکا مستقر در پایگاه هوایی الظفره امارات، دستکم در واکنش به ۲ حمله اخیر اقدام به شلیک موشک های پاتریوت برای رهگیری موشک های شلیک شده توسط ارتش و نیروهای مردمی یمن کرده اند.  


مکنزی ادعا کرد: از آنجا که نتیجه انتخابات اخیر عراق به نفع ایران نبود، امارات را به مداخله در انتخابات عراق متهم کرد، زیرا به مقصری نیاز دارد.


وی در ادامه ادعای خود گفت: ایران به ویژه در عراق تصور می کرد که راهی سیاسی برای بیرون راندن نیروهای آمریکا از این کشور در اختیار دارد، اما تصور می کنم که اکنون در پی راه های جایگزین است که برخی از آنها ممکن است خشونت آمیز باشد.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *