ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه بهره‌برداری از ۶۲۴ پروژه عمرانی استان در زمینه‌های آب، برق، مسکن، هادی روستایی و عمران شهری با اعتبار نزدیک به ۳۲هزارمیلیارد ریال طی هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: ۷۵ کیلومتر بزرگ‌راه در شمال و جنوب استان اردبیل آماده بهره‌برداری است.


به گزارش ایسنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان 4 شهریور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جای جای استان اردبیل چه در بخش عمرانی و چه اقتصادی اقدامات اساسی در حوزه‌های مختلف آب، راه، فضاهای آموزشی و درمانی و مسکن شروع شده که تعدادی از این طرح‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.


وی در خصوص بودجه عمرانی استان اردبیل افزود: بودجه عمرانی در تملک دارایی ۶هزارمیلیارد ریال است که با این رقم نمی‌توان برنامه کلان اجرا کرد، برای همین تلاش بر این بوده از منابع ملی به‌ویژه سفر ریاست جمهوری استفاده شود و با تلاش‌های استاندار و مسئولان استانی، بیش از ۶۵ هزارمیلیارد ریال اعتبار از ظرفیت‌های قانونی مختلف تأمین شد.


معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار اردبیل با تشریح اقدامات دولت در تأمین و تخصیص آب ادامه داد: برای تأمین آب طی ۱/۵ سال گذشته، دولت اقدامات اساسی در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله سدها انجام داده است از جمله پروژه سد عمارت که پس از ۱۴ سال انتظار، طی سال گذشته کارهای باقی‌مانده از جمله تملک و مسائل حقوقی انجام و آب‌گیری شد.


۳۰میلیون مترمکعب سیلاب در سد عمارت ذخیره‌سازی شد


میرجعفریان با بیان اینکه در سیلاب‌های اخیر منطقه برای نخستین بار بیش از ۳۰میلیون مترمکعب آب در سد عمارت ذخیره‌سازی شد، تصریح کرد: در سد گیوی هم که سال‌ها نیمه‌تمام مانده بود، با انجام اقدامات تملکی و تکمیلی، امسال ۲۰میلیون مترمکعب آب ذخیره‌سازی شد.


وی گفت: در سد عنبران هم که چند سال نیمه‌تمام مانده بود، امسال حدود ۸۰۰هزار مترمکعب آب ذخیره‌سازی شد و علاوه بر این‌ها، امسال عملیات اجرایی سد هشجین هم آغاز می‌شود و تعدادی از طرح‌ها هم در دست مطالعه است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل، طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری را از موضوعات مهم بخش آب در کشور و استان دانست و افزود: تأکید بر این است که امسال این طرح‌ها به‌صورت ویژه اجرا شود و از طریق بندهای کوچک ضمن جمع‌آوری رواناب‌ها و جلوگیری از سیلاب، آب به مظهر چشمه و قنات هدایت شود.


میرجعفریان با اشاره به رانش زمین در محل انتقال آب از خیاوچای به تصفیه‌خانه مشکین‌شهر اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته با تلاش شبانه‌روزی شرکت آب منطقه‌ای و آبفا، از طریق ۲ لوله و نهر خاتون حدود ۳۵۰ لیتر در ثانیه وارد تصفیه‌خانه می‌شود و همچنین ۳۰ تانکر آب‌رسانی سیار در منطقه مستقر و آب بسته‌بندی به مردم داده شد و در سطح شهر آب به شبکه تزریق شده و تلاش بر این است برای پایدارسازی آن اقدامات لازم سریعا تکمیل شود.


آبرسانی جهادی به ۱۶۰ روستای استان اردبیل


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در خصوص تأمین آب روستاها بیان کرد: کار جهادی از سال گذشته برای آبرسانی به ۴۵۴ روستا در قالب محرومیت‌زدایی آغاز و در چند روستا هم به‌صورت موردی اجرا شد که ۱۶۰ روستا از مجموع ۴۵۴ روستا نیز امسال به بهره‌برداری رسید و بقیه هم در دست اجرا است.


میرجعفریان با تشریح اقدامات دولت در حوزه راه‌ها، ادامه داد: ۴ خطه کردن جاده‌های استان اردبیل، از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های دولت بوده و سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگ‌راه در استان به بهره‌برداری رسید و امسال هم بیش از ۷۵ کیلومتر آماده بهره‌برداری است که قسمت عمده آن به‌طول ۴۰ کیلومتر در جاده سرچم قرار دارد و بخشی هم در شمال استان است.


وی تصریح کرد: همچنین ۲۰ کیلومتر بزرگ‌راه از سه‌راهی سربند به بران و ۱۰ کیلومتر هم از پارس‌آباد به سربند آماده بهره‌برداری است و همچنین در پروژه تونل دوم حیران نیز امروز بخش اول لاینیگ تونل بتن‌ریزی شد و امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.


پیشرفت فیزیکی راه‌آهن اردبیل به ۹۰درصد رسید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث تونل در گردنه الماس در جاده اسالم به خلخال گفت: عملیات اجرایی این تونل که طول آن ۲/۵ کیلومتر است، با بیش از ۱۰هزارمیلیارد ریال برآورد هزینه آغاز شد و در کنار آن طی هماهنگی با استان گیلان، مرمت و تعریض این مسیر از ۲ طرف در دست اجرا است.


میرجعفریان در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: این پروژه ریلی به‌طول ۱۷۸ کیلومتر در دست اجراست، در آغاز فعالیت دولت سیزدهم مجموعا ۷۰درصد پیشرفت داشت اما امروز با لطف خدا و تلاش شبانه‌روزی، میزان پیشرفت آن به ۹۰درصد رسیده است.


وی افزود: تاکنون کل هزینه‌کرد این پروژه ۴۵هزارمیلیارد ریال است که از این میزان ۲۲هزارمیلیارد ریال فقط در دولت سیزدهم به آن تزریق شده و نکته مهم اینکه در ۲ سال اخیر عمده نقاط بحرانی و گلوگاهی پروژه اجرایی شده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در خصوص طرح‌های آماده بهره‌برداری در استان اردبیل طی هفته دولت گفت: در مجموع بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۷۶۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از ۱۱۴هزارمیلیارد ریال در مناطق مختلف آغاز خواهد شد که از این میزان نزدیک به ۳۲هزارمیلیارد ریال برای ۶۲۴ پروژه عمرانی آماده افتتاح در زمینه‌های آب، برق، مسکن، هادی روستایی و عمران شهری هزینه شده است.


میرجعفریان بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی تعدادی پروژه عمرانی با اعتبار ۷۲هزارمیلیارد ریال آغاز می‌شود و در کنار آن ۵۵ طرح اقتصادی و تولیدی با اعتبار ۱۰هزارمیلیارد ریال در هفته دولت شروع و یا به بهره‌برداری خواهد رسید.


ظرفیت گاز استان اردبیل از ۱۱میلیون به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد


وی تأمین گاز برای واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی را از اولویت‌ها و پروژه‌های بسیار مهم دولت در استان اردبیل ذکر کرد و گفت: در سال جاری با آغاز ۳ پروژه مهم شامل خط دوم انتقال گاز به استان (اردبیل – چلوند)، خط دوم انتقال گاز اردبیل – گرمی و خط انتقال ۲۵کیلومتری از اصلاندوز به گلخانه، ظرفیت گاز استان اردبیل با تکمیل این پروژه‌ها از ۱۱میلیون مترمکعب به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات دولت در بخش مسکن استان اردبیل، تصریح کرد: مسکن از دغدغه‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بوده و در این راستا با تدوین برنامه جامع مسکن استان اردبیل، نیاز استان برای مسکن شناسایی شد که برای تأمین آن در قالب نهضت ملی مسکن احداث ۶۳هزار واحد و در مسکن روستایی هم ۱۶هزار واحد برنامه‌ریزی شده است.


نزدیک به یک هزار واحد مسکونی آماده تحویل به متقاضیان است


میرجعفریان گفت: طی ماه‌های اخیر توانستیم ۸۰۰ هکتار زمین تأمین کنیم و عملیات اجرایی ۳۰هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر استان و ۲هزار و ۵۰۰ واحد روستایی آغاز شده است و برای ۱۱هزار بافت فرسوده هم اخیرا مشوق‌هایی برای متقاضیان ارائه شده و نزدیک به ۱۰۰۰ واحد مسکونی آماده تحویل به متقاضیان است.


وی اظهار کرد: عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده در مرحله اسکلت بوده و بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی سینا نیز آغاز شده است و همچنین یک بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی در مشکین‌شهر در دست اجرا بوده تا با اجرایی شدن این طرح‌ها، استاندارد خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ارتقا یابد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *