ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: پیشانی برنامه‌های امسال تجدید میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری است که در ۲۹ شهریور برگزار می‌شود.


حسینعلی یوسفعلی‌زاده امروز ۲۷ شهریورماه در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در برابر ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان سر تعظیم فرود آورده و خدا را شاکریم که علی‌رغم همه دشمنی‌ها ما پیروز هستیم و از امتحان سربلند بیرون آمدیم. دشمنان در خلال این سال‌ها خواستند و نتوانستند و ملت ما هر چه را خواستند توانستند.


وی افزود: دشمنان خواستند نظام مقدس را فروپاشی کنند، کمر ملت را بشکنند، انگیزه ما را فروبشکنند، جبهه مقاومت را از بین ببرند، نگذارند نظام مبتنی بر اسلام فراگیر شود، اما نتوانستند. ما این‌ها را مدیون هدایت‌های پیامبرگونه امام و رهبری و رشادت‌ها و جهادهای فرزندان انقلابی این مرز و بوم هستیم و خدا را شکر می‌کنیم که در این زمانه با چشم سر شاهدیم که مستکبرین عالم در برابر مستضعفین عالم کرنش می‌کنند و شکست می‌خورند و کوتاه می‌آیند و اراده‌هایشان عملیاتی نمی‌شود.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: اکنون که در آستانه چهل و سومین سال گرامیداشت حماسه دفاع مقدس هستیم، یک وظیفه و رسالتی بر ماست که در برابر این حماسه‌ها شکرگزار باشیم و قدر بدانیم و داشته‌های ملی، انقلابی و ایمانی خودمان را سر دست بگیریم و به دوست و دشمن نشان دهیم.


یوسفعلی‌زاده بیان کرد: ضرورت دارد که ما حماسه دفاع مقدس که تبلور هویت دینی و انقلابی‌مان است را گرامی بداریم و نسبت به داشته‌های بزرگمان با افتخار و تکریم سخن بگوییم. باید دستاوردهای دفاع و ایثار و جهاد را یادآوری کرده و ایام‌الله را ذکر کنیم و نگذاریم غفلت جامعه را فرابگیرد.


وی ادامه داد: دشمن در چارچوب جنگ ترکیبی سعی دارد نسل جدید را از پیشینه پرافتخارش جدا کند، از حماسه جهاد و مقاومت و دفاع مقدس روی گردان کند، از عظمت شهیدان و ایثارگران غافلشان کند، لباس رزم از تن آنان در آورد و لباس بزم بر آنان بپوشاند و با موج‌سواری بر تفاوت‌های جنسیتی و قومیتی، ملت را در برابر داشته‌های خود قرار دهد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از منطق‌های دفاع مقدس این است که گذشته پر افتخارمان را پررنگ پیش چشم بیاوریم و بدنه اجتماعی جامعه را در معرض این عظمت‌ها قرار دهیم و گرد غفلت را برطرف کنیم. ما نباید نعمت بزرگی را که در پرتو جهاد به دست آورده‌ایم، کفران کنیم، چراکه کفران نعمت عذاب دارد، لذا گرامیداشت دفاع مقدس باعث می‌شود تا روایت‌های صحیح را دریافت و از داشته‌های بزرگ ایمانی‌مان استفاده کنیم.


یوسفعلی‌زاده اظهار کرد: ستاد گرامیداشت چهل‌ و سومین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس بیش از دو ماه است که در استان تشکیل شده و در دستگاه‌های اداری، یگان‌های نیروهای مسلح و سازمان‌های اجرایی استان گسترش یافته و در تمام شهرستان‌ها ستاد مشابهی مانند ستاد استان شکل گرفته و بیش از ۱۵۰ ستاد فرعی ذیل ستاد اصلی تشکیل شده است.


وی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیشانی برنامه‌های امسال تجدید میثاق پیشکسوتان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری است که در ۲۹ شهریور برگزار می‌شود. ۱۶ هزار نفر در سطح استان در این دیدار ویدئوکنفرانسی که در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه دفاع مقدس در بستر زمان جاری است، گفت: دفاع مقدس فقط یک تاریخ ۸ ساله نیست، لذا امروز تمام روایتگران صادق دفاع مقدس از نویسندگان و هنرمندان و راویان همه رزمنده هستند و جهاد تبیین می‌کنند.


یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه برگزاری رژه نیروهای مسلح در بلوار نماز در روز ۳۱ شهریور در دستور کار است، افزود: همچنین اجرای نمایش آیینی «نوری در نیمروز» با محوریت حماسه شهید نورعلی شوشتری و شهید صیاد شیرازی به مدت یک ماه در حاشیه بلوار نماز در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه عطرافشانی مزار و تجدید میثاق با شهدا در ۱۴۰۰ نقطه استان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: رونمایی از ۲۸ کتاب تألیف‌شده در استان اعم از مکتوب و صوتی از دیگر برنامه‌های این هفته است. ظرفیت‌های نمایشگاهی نیز به میدان خواهد آمد و تعداد زیادی یادواره شهدا در سطح استان داریم، همچنین برگزاری کنگره ملی شهدای نیشابور نیز از جمله برنامه‌های این ایام است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گرامیداشت شهید کاوه در منزل والده و یک مراسم در بهشت رضا(ع) و سر مزار این شهید برگزار خواهد شد. همچنین فیلم‌های دفاع مقدس که توسط هنرمندان استان تولید شده نیز در سینماهای مشهد اکران خواهد شد و تاکنون هفت فیلم پیش‌بینی شده که در سینما هویزه به نمایش در خواهد آمد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟لینک مطالب دیگرراهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *