مسکو – ایرنا – در دیدار نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وضعیت اوکراین مورد بحث قرار گرفت.


به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شب شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پوتین و بنت در کاخ کرملین در خصوص ابعاد مختلف وضعیت اوکراین گفت وگو کردند.


در این بیانیه آمده است: سفر کاری کوتاه مدت نخست وزیر اسرائیل به مسکو، با توافق دو طرف صورت گرفت و پوتین و بنت در مورد وضعیت اوکراین باتوجه به عملیات ویژه روسیه برای دفاع از ساکنان منطقه دونباس گفت وگو کردند.


پوتین و بنت از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین در روز پنجشنبه (۵ اسفند ماه) دو بار در گفت وگوی تلفنی درخصوص این مساله و نتایج این عملیات و امکان حل و فصل مساله اوکراین از راه مذاکره تبادل نظر و مذاکره کردند.


بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، در اوکراین جامعه بزرگی از یهودیان زندگی می‌کند و مقام‌های رژیم صهیونیستی چندان موافق اجرای عملیات ویژه روسیه در این کشور نیستند.


با توجه به این واقعیت که روسیه و رژیم صهیونیستی در مساله اوکراین تضاد منافع دارند و تل آویو از موضع آمریکا حمایت می‌کند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه پیشنهاد میانجی‌گری میان روسیه و اوکراین را مطرح کرد.


 دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز یکشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای در رابطه با مذاکره تلفنی پوتین و بنت اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه، نخست وزیر اسرائیل را از نتایج و اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای دفاع از ساکنان منطقه دونباس آگاه کرد.


به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.


پوتین رئیس جمهور روسیه “عملیات نظامی ویژه” علیه اوکراین را رسماً اعلام کرده و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.


اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *