ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: ظاهر و باطن اربعین صلح و ادامه‌دهنده نهضت سرخ عاشوراست.


فرهاد زیویار ۲۲ تیرماه در نخستین جلسه ستاد اربعین لرستان با بیان اینکه اربعین موضوعی ملی و فراملی است، بیان کرد: اربعین گفتمان اعتقادی، هویتی و تاریخی است که برای هر کدام از این کلیدواژه‌ها یک شرح می‌توان مطرح کرد و بر این اساس خدمت به زوار اربعین باید وظیفه باشد.


وی ادامه داد: کلماتی که ذکر شد مبنای فکری و رویکردی دارند که همراه با مهر، محبت، آزادگی و ایثار و از خودگذشتگی است.


استاندار لرستان با اشاره به اینکه ظاهر و باطن اربعین صلح و ادامه‌دهنده نهضت سرخ عاشوراست، تصریح کرد: در نهضت عاشورا مهر، محبت و از خودگذشتگی وجود دارد.


وی راهپیمایی اربعین را حرکت ارزشمندی  دانست و با بیان اینکه در مورد نهضت عظیم عاشورا جهاد تبیین صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: کسی که وارد ساز و کار اربعین می‌شود در مسیر همان مکتب قرار گرفته و به‌نوعی تبیین‌کننده و جهادگر نهضت ظلم‌ستیز عاشورا خواهد بود.


زیویار با بیان اینکه تمام مناسبت‌های مذهبی و اعتقادی ما به‌نحوی هویتی – تاریخی هستند، افزود: این مناسبت‌ها باعث شدند در نظام اجتماعی، ما به هویت و شناسنامه برسیم.


استاندار لرستان افزود: مناسبت‌های مذهبی مبنای اعتقادی دارند که بروز و ظهور آن‌ها نیز در ساختار اجتماعی ما شکل پیدا می‌کنند و مولفه‌های هویتی ساختار سیاسی ما را شکل می‌دهند.


زیویار با بیان اینکه در راه اهل‌ بیت هرچه خرج شود، هزینه‌کرد نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری است و چندین برابر خواهد شد، گفت: سال گذشته در لرستان ۴۹ هزار میلیارد تومان مصارف بانکی استان بوده است و این در حالی است که برای اربعین چیزی حدود ۲ یا ۳ میلیارد هزینه‌ای که صورت گرفته است از طریق همت اشخاص حقیقی بوده که کار بسیار ارزشمندی است و باید به آن افتخار کرد.


وی با بیان اینکه اصل برگزاری مراسم اربعین از سوی مردم خواهد بود، اظهار کرد: عمده کاری که دولت دنبال خواهد کرد تسهیل‌گری و حمایت خواهد بود چرا که بودجه‌ای برای این بخش اختصاص داده نشده و صرفا ظرفیت‌های حاکمیتی و اجرایی است که باید آنها را آماده کنیم تا مردم بتوانند راحت‌تر پا به میدان بگذارند و به اهل بیت (علیهم‌السلام) ابراز محبت داشته باشند.


استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در بخش‌های مدیریتی و ساختاری فعالیت‌های بیشتری باید صورت پذیرد، یادآور شد: با توجه به اینکه لرستان معین استان ایلام بوده لازم است اقدامات مدیریتی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر به زوار در نظر گرفته شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *