اردبیل- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز قدس را کابوسی برای صهیونیست‌ها دانست و گفت: روز قدس با ابتکار امام خمینی(ره) مساله فلسطین را از میز مذاکره‌های خائنانه به داخل امت اسلامی آورده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل خواستار دقت نظر امت اسلامی در خصوص علت بقای ۷۰ ساله رژیم اسرائیل شد و افزود: عامل اصلی غصب بیت‌المقدس و فلسطین و علت اصلی ذلت مسلمان‌ها و نسل کشی در فلسطین، حاکمان ترسو و مطیع آمریکا و آخوندهای درباری ساکت در برابر اشغال سرزمین فلسطین هستند.


وی بیان کرد: این حاکمان کشورهای اسلامی به خاطر ترس از دست دادن تاج و تخت خود، آن قدر از آمریکا و اسرائیل می ترسند که حتی در برابر اهانت‌های آنها نمی‌تواند حرفی بزنند و اهانت‌های ترامپ خطاب به بن سلمان هنوز از یادها نرفته است.


امام جمعه اردبیل با بیان این که هیچ کدام از سران کشورهای اسلامی استقلال ندارند، اظهار کرد: تمام روسای جمهوری و سران کشورهای منطق به حریت و استقلال ایران غبطه می‌خورند.


وی مشکل اصلی امروز فلسطین را سازشکاری با غاصبان و عادی سازی روابط از سوی دولت‌های اسلامی دانست و اظهار کرد: اینها از ترس آمریکا، در برابر اسرائیل تعظیم می کنند و رئیس جمهوری رژیم اسرائیل و وزرای آنها را به کشورهای  خود دعوت می کنند ولی راه چاره دور کردن این سران حکومت‌ها از صهیونیست‌ها، اعتراض ملت‌ها به آنهاست.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حکام به ظاهر اسلامی اگر مایحتاج اسرائیل را تامین نکنند، اسرائیل در کمترین زمان زمین می‌خورد، گفت: کل هزینه اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه را عربستان تامین کرد.


وی با اشاره به نفوذ اقتصادی و سیاسی رژیم اسرائیل در کشورهای منطقه و همسایگان ایران افزود: هر چند اقتدار نیروهای امنیتی ما برای دشمنان غیر قابل تصور است، ولی با حضور اسرائیل در این کشورها، امنیت کشور ما در معرض آسیب جدی قرار دارد.


آیت الله عاملی خطاب به کشورهای اسلامی که در مسیر عقد پیمان دوستی با اسرائیل گام گذاشته‎‌اند، بیان کرد: شما از پشت به امت محمد(ص) خنجر زدید ولی بدانید که در تقویت اسرائیل زحمت بی جا می کشید.


وی اضافه کرد: شاه ایران در سال های قبل از انقلاب بیشتر از شما در خدمت اسرائیل بود و بدترین رابطه را با عرب‌ها که آن زمان با اسرائیل می‌جنگیدند، داشت اما آن همه خدمت نتوانست شاه را در قدرت نگه دارد و به تعبیر خودش آمریکا او را مثل تفاله به دور انداخت چرا که وقتی ملتی بخواهد برای خود سرنوشتی بنویسد، هزاران آمریکا، اسرائیل و اروپا نمی تواند اراده آن ملت را بشکند.


امام جمعه اردبیل همچنین با اشاره به آغاز شمارش معکوس فروپاشی رژیم اسرائیل به اذعان مقامات صهیونیستی افزود: رئیس سازمان جهانی صهیونیسم گفته است که “بعید نیست نسل ما آخرین نسلی باشد که به صهیونیسم معتقد است و معلوم نیست تا ۲۵ سال دیگر کشوری به اسم اسرائیل وجود داشته باشد.”


وی بیان کرد: وقتی از اسرائیلی‌ها سوال می‌شود که در ۲۵ سال آینده در کجا زندگی خواهید کرد، آنهایی که صداقت دارند، به راحتی می‌گویند نمی دانیم چرا که نتیجه تداوم درگیری با فلسطینی‌ها را فروپاشی کامل اسرائیل می دانند.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، پیشگویی و پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر فروپاشی اسرائیل را حتمی خواند و با اشاره به اعتراف مقامات رژیم اسرائیل در تحقق این امر گفت: حاکمانی که پیمان دوستی با اسرائیل بسته‌اند، بدانند که در طول تاریخ، هیچ حاکمی با زیر پا گذاشتن آیات قرآن و با آتش زدن آن نتوانسته برای خود بقاء و امنیت درست کند.


وی افزود: من به حکام خودباخته کشورهای اسلامی می‌گویم که فردای قیامت چگونه به صورت خداوند، قرآن و هزاران کودک فلسطینی که مظلومانه شهید شدند، نگاه خواهید کرد چرا که با عادی سازی روابط، در جنایات صهیونیست‌ها شریک شده‌اید.


امام جمعه اردبیل خطاب به آمریکا و کشورهای اروپایی هم گفت: چه طور اشغال یک کشور توسط روسیه را محکوم کرده و روسیه را به شکل وحشتناک تحریم می کنید، ولی اشغال از طرف اسرائیل نه تنها ایرادی ندارد، بلکه موجب حمایت و تایید شماست؟


وی تاکید کرد: مقامات رژیم اسرائیل بدانند که سازش کل دولت‌های کشورهای مسلمان هم آنها را نجات نخواهد داد و آنها خیال خام دارند که فکر می کنند که کشورهای اطراف ایران به غیر از عراق، پاکستان و افغانستان، رئیس جمهوری رژیم اسرائیل را به کشورهای خود دعوت می‌کنند و ایران را در محاصره قرار داده‌اند، اما باید بدانند که فصل‌الخطاب ملل منطقه، ملت ما هستند.


آیت الله عاملی اضافه کرد: ملت‌ها با فلسطین هستند و هر روز در فضای مجازی علیه دولت‌های سازشکار با اسرائیل فحش می‌نویسند و این ملت‌ها زمانی به سیلی خروشان تبدیل خواهند شد و آن زمان به  صهیونیست‌ها حتی مجال فرار به وطن اصلی خود را نخواهند داد.


وی با انتقاد از سران دولت‍‌های به ظاهر اسلامی که روابط خود را به طور کامل با رژیم صهیونیستی اسرائیل عادی کرده‌اند و حتی در دعوت از رئیس جمهوری این رژیم غاصب اسرائیل به کشور خود از همدیگر سبقت می‌گیرند، اظهار کرد: ایران تنها کشوری است که تن به سازش نداده و در خط مقاومت قرار دارد و تمام ملت‌های مسلمان نیز در کنار ایران ایستادند.


نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین بیان کرد: امسال روز قدس در یک شرایط کاملاً استثنایی برگزار شد و در حالی که امیدها از تمام دولت‌ها به جز ایران قطع شده، رژیم اسرائیل نیز از این خضوع و رکوع دولت‌های اسلامی مغرور شده و با سوء استفاده از فضای به وجود آمده، حضور در مسجدالاقصی را از جهت زمان و مکان بین یهودی‌ها و فلسطینی‌ها تقسیم کرد.


وی ادامه داد: در چنین شرایط بسیار سنگین، فلسطینی‌ها با شجاعت تمام قیام کردند و با تقدیم چند شهید، یک ماه است که به شدت با اسرائیل درگیر شده و تمام امید اسرائیل را به یاس تبدیل کرده‌اند.


آیت‌الله عاملی در ادامه با گرامیداشت روزهای معلم و کارگر اظهار کرد: روز معلم را به عزیزان معلمین که متولیان اصلی آموزش و رشد علمی و تربیت کشور هستند، تبریک می گویم و در برابر عظمت آنها خضوع می کنم و جایگاه و منزلت رفیع اجتماعی برای آنها از خداوند مسئلت دارم و به عزیزان کارگر که استقلال اقتصادی و بلکه سیاسی کشور به وجود آنها و تلاش آنها بسته است، ادای احترام می کنم و مثل رسول خدا از دست آنها می بوسم.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *