معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز حرکت پایتخت در مسیر برقی‌سازی زیرساخت‌های شهری خبر داد و گفت: به این منظور، عملیات احداث ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژر انجام شده که ایستگاه میدان آزادی آن در پنجمین روز هفته دولت (دوشنبه ششم شهریور) رسماً افتتاح می‌شود.


به گزارش ایسنا، جلال بهرامی با اعلام اینکه نصب ۵ هزار دستگاه شارژ خودروهای برقی تا سال ۱۴۰۳ در ایستگاه‌های پیش‌بینی شده در ۲۲ منطقه پایتخت در نظر گرفته شده است، افزود: این تعداد شارژر از قابلیت سرویس‌دهی به ۵۰ هزار دستگاه خودروی برقی برخوردارند.


وی با اشاره به اینکه تجهیز و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور جایگزینی خودروها و موتورهای برقی به جای خودروها و موتورهای موجود در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اظهار کرد: تحقق این فرآیند، تأثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و صدا و زیست‌پذیرتر کردن شهر برای زندگی شهروندان دارد.


بهرامی با بیان اینکه توسعه کیفی و کمّی ناوگان حمل و نقل عمومی از یک سو و حرکت به سمت و سوی برقی‌سازی زیرساخت‌های شهری از سوی دیگر از جمله تدابیر و تمهیدات مدیریت شهری در جهت ارتقاء و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان است، تصریح کرد: خودروها و موتورسیکلت‌های آلاینده و فرسوده، مصرف بنزین بالایی دارند و برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف بنزین نیز بر جای بگذارد.


معاون شهردار تهران تصریح کرد: با توجه به آلودگی هوای تهران و سهم زیادی که تاکسی‌ و اتوبوس به دلیل پیمایش بالای آن‌ها دارند، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و حمایت از خودروهای شخصی برقی، یکی از راهکارهای موثر در مقابله با مشکلات زیست‌محیطی تهران است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمبازسازی پوست
بیشتر بخوانیمآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *