سمنان-ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۲۸ واحد صنعتی راکد استان با اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر احیا و به چرخه تولید بازگشت.


به‌ گزارش ایرنا، سیدمحمد رضا هاشمی شامگاه شنبه در جلسه شورای اشتغال استان سمنان که در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد، افزود: تثبیت اشتغال فعلی موجود در استان، امری بسیار حائز اهمیت است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و اقدامات در این زمینه باید به احیای واحدهای راکد منجر شود. 


وی بیان داشت: روند پرداخت تسهیلات مرتبط با اشتغال در استان مطلوب است، اما ضرورت دارد تا این روند در راستای ارتقا شاخص های شغلی استان تقویت و تسریع شود.


هاشمی اضافه کرد: خروجی تلاش‌ها و اقدام‌های صورت گرفته در شورای اشتغال استان از جمله پرداخت تسهیلات، باید به صورت ملموس برای مردم قابل مشاهده باشد.


وی افزود: مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا، اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی در استان تلاش بیشتری داشته باشند تا این امر تقویت شود.


هاشمی ادامه داد: تعهد دستگاه های اجرایی استان در خصوص اشتغال، باید علاوه بر میزان تعهد شده، از طریق اقدامات و تلاش های مضاعف از سقف تعیین شده نیز بالاتر باشد. 


وی تصریح کرد: بانک‌های عامل استان در راستای تقویت اشتغال، نیاز است تا نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی اهتمام ویژه داشته باشند و جذب اعتبارات را از مرکز پیگیری کنند. 


استاندار سمنان گفت: فرمانداران شهرستان های استان در خصوص پرداخت تسهیلات مرتبط با حوزه اشتغال در راستای گره گشایی از مشکلات مردم پای کار باشند و تعاونی ها نیز در سطح روستاها به صورت ویژه در بحث اشتغال فعال شوند و با تحقق ایجاد فرصت های شغلی، به تولید ثروت در روستاها کمک کنند.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *