ایسنا/قم مدیرعامل شرکت گاز استان قم بهینه‌سازی مصرف را کلیدی‌ترین راهکار برای مدیریت منابع انرژی دانست و در این خصوص تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف به این معنی نیست که مصرف خود را کاهش دهیم؛ بلکه به هر میزانی که استفاده ما از انرژی به استانداردهای روز نزدیک‌تر باشد، مصرف بهینه‌ای خواهیم داشت.


مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم امروز ۱ خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین انرژی که مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد، تجدید ناپذیر بوده و روزی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: از طرفی منابع انرژی نیز محدود بوده و در اختیار همگان نیست.


وی آلودگی محیط زیست را از جمله تبعات مصرف منابع انرژی تجدید ناپذیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استفاده منابع انرژی تجدید ناپذیر یا به اصطلاح سوخت‌های فسیلی، اجتناب ناپذیر است؛ برای همین هر مقدار که در مصرف این گونه سوخت‌ها صرفه‌جویی شود، آلودگی‌های ناشی از تولید و مصرف این سوخت‌ها نیز کمتر خواهد بود.


خوش‌لهجه، بهینه‌سازی مصرف را کلیدی‌ترین راهکار برای مدیریت منابع انرژی دانست و تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف به این معنی نیست که مصرف خود را کاهش دهیم؛ بلکه به هر میزانی که استفاده ما از انرژی به استانداردهای روز نزدیک‌تر باشد، مصرف بهینه‌ای خواهیم داشت.


وی با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و آموزش صحیح شهروندان در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه، گفت: در این راستا اقدامات متعددی صورت گرفته است که از جمله آن، می‌توان از چاپ بیش از یکصد بنر تبلیغاتی طی ماه‌های سرد سال و نصب آن در شهر قم نام برد.


خوش‌لهجه همچنین تولید و انتشار پوستر، عکس‌نوشت، اینفوگرافیک، انیمیشن و تهیه گزارش‌های ویدئویی و تصویری را از جمله اقداماتی معرفی کرد که شرکت گاز استان قم در راستای آموزش شهروندان و نهادینه‌سازی فرهنگ بهینه مصرف در قالب چندرسانه‌ای انجام داده است.


وی در ادامه انعقاد تفاهم‌نامه با اداره آموزش و پرورش و شرکت‌های آب و برق استان را از دیگر اقدامات ترویجی فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی عنوان کرد و افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح مدارس، برگزاری پویش‌های آموزشی و توزیع بیش از ۱۸ هزار جلد دفتر تحریر منقش به الگوهای مرتبط با بهینه‌سازی مصرف در میان دانش‌آموزان استان از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا است.


خوش‌لهجه با اشاره به ارسال بیش از ۷ میلیون پیامک با مضامین مرتبط با بهینه‌سازی مصرف برای مشترکان گاز طبیعی استان قم در سال گذشته، بیان کرد: همچنین اطلاع‌رسانی سیاست‌های تشویقی و بازدارنده دولت در جهت مدیریت مصرف گاز طبیعی از جمله مضامین پیامک‌های ارسال به مشترکان گاز طبیعی بوده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *