ایسنا/کرمان دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت گفت: حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی در کشور در تملک بانک‌ها است.


محمدباقر آقاعلیخانی عصر امروز، ۱۱ دی ماه در جلسه رفع موانع تولید استان کرمان اظهار کرد: نمی‌توان پروژه‌ها را نگه داشت و نظر کارشناسی باید طی یک ماه برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری اعلام شود.


وی با بیان این مطلب که واحدها حتی الامکان فراوری مواد معدنی را در کنار معدن انجام دهند، تاکید کرد: باید مسائل زیست محیطی رعایت شود و از کسانی که مسائل زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، حمایت نمی‌کنیم.


دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: بانک‌ها سه ماه فرصت دارند کل واحدهای تحت تملک خود را تعیین تکلیف و واحدی را نباید تعطیل کنند.


وی با ابراز تاسف از اینکه بانک‌ها رقیبی در کشور ندارند در ادامه اظهار کرد: حدود ۳۰۰۰ واحد صنعتی در کشور تحت تملک بانک‌ها هستند.


آقاعلیخانی با اشاره به قرارداد سه جانبه بین بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت اقتصاد در زمینه تامین مالی واحدهای صنعتی کشور، ادامه داد: این توافقنامه بزودی امضا می‌شود.


وی بر لزوم حفظ شان واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: نحوه برخورد با بخش خصوصی باید مطلوب شود.


به گزارش ایسنا، امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز گفت: گردش مالی شرکت‌های بزرگ استان باید در استان باشد.


وی پیشنهاد کرد: توافقنامه سه جانبه بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد و دارایی به صورت پایلوت در استان کرمان اجرا شود.


مهدی حسینی نژاد رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با اشاره به انجام ارزیابی‌های زیست محیطی، اظهار کرد: تایید و تصویب طرح‌های زیست محیطی زمان بر هستند.


وی افزود: فولاد زرند ایرانیان حدود ۷۰۰۰ نیروی کار دارد و طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه منتظر گرفتن مجوزهای زیست محیطی است.


مسلم مروجی فرد رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفت: معدن مس کرور یکی از بزرگترین معادن کشور در جنوب استان کرمان است و اکنون برای واگذاری به بخش خصوصی در سامانه قرار داده شده است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیمرونالدو زدگی حاد یا حادترین رونالدو مسئله این است؟
بیشتر بخوانیمشیرآلات بهداشتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *