هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اسرائیلی‌ها موافقت کردند برای آزادی اسیران بیشتر و رساندن کمک‌های بیشتر به توقف جنگ در غزه ادامه دهند.


به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید، درباره تعداد اسرای اسرائیلی نزد حماس به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: ما تعداد واقعی اسیران اسرائیلی را نمی‌دانیم اما انتظار داریم ۲۰۰ یا بیشتر باشند.


کربی تصریح کرد، «احتمال می‌دهیم ۷ الی ۲۰ آمریکایی دیگر در غزه باشند».


او گفت: حماس همه گروگان‌ها را کنترل نمی‌کند و گروه‌های دیگری نیز برخی از آن‌ها را در اختیار دارند، با این حال مسئولیت ردیابی این اسیران بر عهده حماس است.


کربی افزود: حماس همچنین اعلام کرده که علاقه‌مند به ادامه قرارداد توقف جنگ است اما باید روزانه ۱۰ گروگان را آزاد کند.


وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم آتش‌بس موقت طولانی‌تر شود تا زمانی که بتوانیم همه اسیران را خارج کنیم. اسرائیلی‌ها موافقت کردند که برای آزادی گروگان‌های بیشتر و رساندن کمک‌های بیشتر به توقف جنگ ادامه دهند.


کربی همچنین خبر داده «بایدن و نتانیاهو توافق کردند مدت زمان آتش‌بس برای آزادی اسرا را تمدید کنند که برای اسرائیل و منطقه خوب است».


اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که روزنامه «وال‌استریت‌ژرونال» نوشته رژیم صهیونیستی و حماس از طریق  میانجی‌گرها در حال مذاکره برای تمدید آتش‌بس در غزه به مدت چهار روز دیگر هستند.


حماس و رژیم صهیونیستی بامداد چهارنشبه به توافق آتش‌بس چهار روزه و همچنین تبادل زندانیان رسیدند. بر اساس این توافق، ۱۵۰ اسیر فلسطینی در ازای ۵۰ اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد می‌شوند و کامیون های حامل سخت و کمک‌های بشردوستانه هم وارد غزه می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *