تبریز – ایرنا – وزیر کشور با حضور در پایانه مرزی جلفا از نزدیک در جریان روند تبادل کالا در این پایانه قرار گرفت و بر ضرورت بهینه سازی تجیهزات فنی این پایانه تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، احمد وحیدی که به آذربایجان شرقی سفر کرده است، با حضور در پایانه شهر جلفا، از نزدیک در جریان روند مبادلات کالا در مرز جمهوری اسلامی ایران با نخجوان قرار گرفت.

وی از مسئولان استان خواست تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا حداقل ظرف دو ساعت مسائل گمرکی انجام شود تا خودروهایی که از سمت ایران به نخجوان در رفت و آمد هستند، مشکل گمرکی نداشته باشند.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت بهینه‌سازی تجهیزات فنی در پایانه مرزی جلفا، نبود دستگاه ایکس ری را یکی از مشکلات این پایانه ذکر کرد و از مسئولان استانی خواست هر چه سریع‌تر این مساله را حل کنند.


پایانه مرزی جلفا در شهر جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و دروازه دسترسی کشورمان به قفقاز جنوبی و از آنجا به بازار اوراسیا محسوب می شود. 


گمرک جلفا تا جنگ جهانی دوم و سال ها بعد از آن بزرگ ترین پایانه گمرکی کشور محسوب می شد که بخش عمده واردات و صادرات کالا از طریق آن انجام می گرفت. 


بر اساس آمارهای موجود تا قبل از فروپاشی شوروی سابق در اوایل دهه ۱۳۷۰ شمسی سالانه چهار میلیون تن بار در پایانه مرزی جلفا تنها از طریق خط اهن موجود در این منطقه جابجا می شد که با لحاظ ظرف زمانی خود، رقم بزرگی محسوب می شود. 
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *