تهران- ایرنا- «محمد شهباز شریف» رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز که به تازگی با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیری پاکستان انتخاب شد، روز پنجشنبه بر ضرورت رونق اقتصادی در این کشور تاکید کرد.


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پاکستانی «سی ان ای»،  شریف خاطرنشان کرد در دوران «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان مردم این کشور تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار داشتند.


وی همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی طرحهای اقتصادی در پاکستان شد.  


مجلس ملی پاکستان شنبه گذشته با رای عدم اعتماد به«عمران‌خان»، «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور برگزید.


پاکستان در چند ماه اخیر با چالش‌های سیاسی عمیقی روبرو بود و پس از کش و قوس‌های فراوان برای اولین بار در تاریخ این کشور نخست وزیر با رای عدم اعتماد مجلس برکنار شد. عمران‌خان سومین نخست وزیر در پاکستان است که با طرح عدم اعتماد از سوی نمایندگان مجلس مواجه شد.


یکشنبه گذشته نیز هواداران حزب تحریک انصاف و عمران‌خان در اسلام‌آباد، کراچی، پیشاور، لاهور و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ پاکستان در اعتراض به برکناری دولت عمران‌خان و محکومیت دخالت آمریکا تظاهرات گسترده برگزار کردند.


‌.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *