ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش محوری فرهنگیان در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: معتقدیم فرهنگیان و معلمین در جنگ ترکیبی و تبیینی، سفیران نظام و انقلاب هستند که هدفمند می‌توانند قشر جوان را به‌عنوان سرمایه نظام، به مشارکت در انتخابات تشویق کنند.


کیا عاشوری امروز، ۲۳ دی‌ماه در نشست هماهنگی با مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو رشت برای برگزاری انتخابات که در سالن اجتماعات شهدای گمنام دبیرستان شاهد دختران رشت برگزار شد، با اشاره به نقش محوری فرهنگیان در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: معلمین و فرهنگیان می‌توانند در ایجاد انگیزه و تحقق مشارکت بالا در انتخابات کمک کنند. یک باور وقتی در معلم نهادینه شود تمام تلاش خود را برای ترویج آن باور در جامعه می‌کند، لذا تقویت باورها بسیار اهمیت دارد.


عاشوری با اشاره به اینکه با انقلاب مسلمانان از جاهلیت مدرن به سمت آگاهی هدایت شدند، گفت: قبل از انقلاب در نظام بین‌الملل اثرگذاری نداشتیم و فرهنگ منحط غرب بر کشور حاکم بود اما بعد از انقلاب در ابعاد مادی رتبه و جایگاه کشور نظام بین‌الملل ارتقا یافت و یکی از اضلاع قدرت شناخته می‌شود و به لحاظ اجتماعی، بهداشتی و علمی به دستاوردهای شاخصی رسیدیم.


فرماندار شهرستان رشت گفت: جبهه حق و استکبار همواره از ازل وجود داشته اما انقلاب اسلامی علی رغم تهدیدات و به شهادت رساندن دانشمندان و جوانان ما، توانست به افتخارات ارزشمندی دست یابد و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» به صورت الگو درآمد.


وی با اشاره به جایگاه معلمان، تصریح کرد: تربیت و آموزش دو مقوله محکم در ساختن جامعه هستند، انتظارات اولیا و مسئولین از آن‌ها به جهت این اثرگذاری بسیار زیاد است. اکنون  می‌توانید با این اثرگذاری به برگزاری انتخابات باشکوه کمک کنید.


عاشوری با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات باید به گونه‌ای باشد که موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم کند، تصریح کرد: تا زمانی که درک درستی از اقتضائات انقلاب و جامعه نداشته باشیم، اقدامات ما مؤثر نخواهد بود، لذا با مقایسه و انعکاس دستاوردهای بعد از انقلاب با قبل از آن، می‌توانیم نسل جوان امروز را هوشیار کنیم.


فرماندار شهرستان رشت افزود: امروز همانطور که مسلمانان در بازیابی هویت دینی و اسلامی خود تلاش می‌کنند واستکبار جهانی هویت خودش را از دست می‌دهد، نسل جوان باید این موضوع را بداند و این رسالت بر عهده فرهنگیان و معلمین است.


وی ادامه داد: امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی، واقعیات جامعه و انقلاب به گونه‌ای دیگر در اذهان انعکاس داده می‌شود و به عبارتی مَجازها جای واقعیت‌ها را می‌گیرد، همانطور که در جنگ به حالت صلح زندگی می‌کنیم و درک درستی از تهدیدات و تحریم‌ها نداریم، الان اقتضائات جنگ مدرن رسانه، فضای مجازی و تشعشعات رسانه‌ای بوده که از تقابل استکبار جهانی با نظام اسلامی است. لذا هر چقدر هوشمندانه در این حوزه ورود کنیم و آگاهی داشته باشیم، استکبار نمی‌تواند به اهدافش دست یابد.


عاشوری با اشاره به اینکه برای انقلاب بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم، بیان کرد: جمهوریت باعث شد مردم مستقیم بتوانند در انتخاب سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند لذا درک این موضوع بسیار مهم است؛ اقدامات بسیاری انجام گرفت و مطالباتی همچنان وجود دارد که باید با همت منتخبان برطرف شود.


فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: اگر مشکلات و مطالباتی همچنان وجود دارد به دلیل عدم انتخاب درست بوده است که اگر به درستی انتخاب می‌کردیم دچار برخی مشکلات نمی‌شدیم، برخی از مشکلات ما را از اهداف دور کردند اما دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای حل موانع و رفع مشکلات به کار گرفته است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *