چین ناتو را برای تحت فشار گذاشتن روسیه سرزنش کرد


تهران- ایرنا – چین ناتو و آمریکا را به دلیل تحت فشار گذاشتن روسیه…


  • وزیر اقتصاد فرانسه: بحران انرژی یادآور شوک نفتی ۱۹۷۳ است

    تهران- ایرنا- مجارستان با ممنوعیت حوزه انرژی روسیه مخالفت کرد.


    به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه الجزیره انگلیسی، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان ضمن اعلام مخالفت کشورش با تحریم حوزه انرژی روسیه خاطر نشان کرد: اعمال این نوع تحریم علیه روسیه  بار سنگین نامتناسبی برای مجارستان ایجاد خواهد کرد.


    اوربان تصریح کرد: در حالیکه حملات مسلحانه روسیه به اوکراین را محکوم می کنیم و مخالف هرگونه جنگ هستیم اما اجازه نمی‌دهیم که خانواده‌های مجارستانی بهای این جنگ را بپردازند. بنابراین تحریم ها نباید به حوزه نفت و گاز تعمیم پیدا کند.


    ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.


    پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.


    همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.


  • You might also enjoy:

    Leave A Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *