رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌های یهودی نشین “سامره” در منطقه نابلس امروز (چهارشنبه) طرحی را به نخست وزیر این رژیم ارائه داد که بر اساس آن، تعداد شهرک‌نشین‌ها در این منطقه از حدود ۱۷۰ هزار در حال حاضر، به یک میلیون شهرک‌نشین در سال ۲۰۵۰ افزایش می‌یابد.


به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، یوسی داگان، رئیس شورای منطقه‌ای شهرک‌های یهودی نشین “سامره” در منطقه نابلس طرحی را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارائه داد که این طرح شامل ایجاد “شهرهای” جدید، مناطق صنعتی، بیمارستان، راه آهن و فرودگاه می‌شود. همچنین تعداد شهرک‌نشین‌ها در این منطقه از ۱۷۰ هزار تن به یک میلیون شهرک‌نشین در سال ۲۰۵۰ تن افزایش می‌یابد.


این شورای شهرک نشین‌ها، مشاوران حرفه‌ای و مهندسانی را به کار گرفت و آنها طی بیش از یک سال، این طرح را به صورت غیرعلنی با هدف افزایش تعداد شهرک‌نشین‌ها طی سه دهه آتی تدوین کردند.


شهرک‌نشین‌ها به دولت راستگرای کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو به عنوان “فرصتی تکرار نشدنی” برای گسترش چشم‌گیر شهرک‌سازی‌ها می‌نگرند.


کلیات این طرح در کنفرانس سالانه مرکزی رهبران شهرک‌نشین‌ها در حدود ۱۰ ماه قبل تدوین شد.


طبق گزارش وای نت، این طرح شامل گسترش تعدادی از شهرک‌های یهودی نشین و تبدیل آن به “شهرها” و نیز ایجاد شهرهای جدید، کشیدن راه آهن به سمت مرکز و شمال اراضی اشغالی،‌ گسترش خیابان‌ها، ایجاد یک مرکز پزشکی در مقر مرکز شورای منطقه‌ای شهرک‌های یهودی نشین، ایجاد فرودگاه، مناطق صنعتی و مراکز فرهنگی است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *