اهواز – ایرنا – رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: بیش از ۱۵ هزار اسب در ۳۰۰ باشگاه و مرکز نگهداری اسب خوزستان وجود دارد که این موضوع می‌تواند در کنار ورزش، منبع درآمد خوبی برای پرورش دهندگان اسب باشد.


حسین برون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه‌های ورزشی ما در راستای ارتقای هیات استان است، بیان کرد: خوزستان یکی از قطب های سوارکاری در سطح کشور بوده و از جایگاه مناسبی برخوردار است.


وی افزود: در حالی‌ که با مشکلات مالی روبه رو هستیم اما سعی کردیم تمام مسابقات استانی و کشوری را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی طبق تقویم فدراسیون برگزار کنیم.


وی ادامه داد: تقویم ورزشی خوزستان پربارتر از همیشه و هم‌راستا و هماهنگ با برنامه‌های فدراسیون سوارکاری پایه‌ریزی شده است.


برون گفت: خوشبختانه پس از سپری شدن پنج هفته از مسابقات کورس اهواز، شاهد استقبال خیلی خوب مردم بودیم. از آنجا که اسب عرب جزو فرهنگ مردم عشایر خوزستان است، این رشته طرفداران زیادی در خوزستان دارد.


پیست بین‌المللی سوارکاری اهواز نیازمند تخصیص اعتبار است


رییس هیات سوارکاری خوزستان با بیان اینکه صنعت اسب در خوزستان رونق چشمگیری دارد افزود: یک پیست بین‌المللی سوارکاری برای علاقه مندان به این رشته در اهواز مدنظر است که امیدواریم بودجه لازم برای راه‌اندازی این پیست، تخصیص داده شود تا هر چه زودتر شاهد برگزاری مسابقات در این مکان باشیم.


وی ادامه داد: روز گذشته جلسه هم اندیشی هیات با رییس و دبیر کل فدراسیون برگزار و در خصوص ادامه برگزاری هر چه بهتر مسابقات کورس در سه هفته آینده و برگزاری مسابقات زیبایی اسب در شهرستان دزفول تصمیم گیری شد.


وی افزود: میزبانی مسابقه استقامت کشوری در خوزستان و تقویت برنامه های سال آینده هیات استان از دیگر مباحث این نشست بود. همچنین بنا شد هفته آخر مسابقات کورس زمستانی اهواز با حضور رییس و دبیرکل فدراسیون برگزار شود.


برگزاری هفته ششم مسابقات کورس اهواز بدون حضور تماشاگر


رییس هیات سوارکاری خوزستان گفت: با توجه به شیوع مجدد کرونا در خوزستان و برای جلوگیری از لغو مسابقات و هدر رفت زحمات مربیان، مالکان و تیم‌های برگزاری و همچنین دستور اداره کل  ورزش و جوانان خوزستان، هفته ششم مسابقات اسبدوانی کشوری در اهواز بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.


وی افزود: علاقمندان به این رشته با در خانه ماندن و دیدن این مسابقات از طریق پخش زنده اینترنتی و همچنین پخش زنده از شبکه استانی سیمای خوزستان، می‌توانند به برگزاری هرچه بهتر این مسابقات کمک کنند.


هفته ششم مسابقات کورس زمستانه کشور روز جمعه ۲۹ بهمن در پیست نیرو اهواز برگزار می‌شود.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *