روسیه پیش نویس قطعنامه غرب در شورای امنیت که حاکمیت سوریه را به بهانه ارسال کمک نقض می‌کند، وتو کرد.


به گزارش ایسنا، روسیه روز سه شنبه پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط سوئیس و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل را که در آن پیشنهاد تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه داده شده است، وتو کرد.


به گزارش سانا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پی وتوی پیش نویس قطعنامه غرب که حاکمیت سوریه را نقض می کند، گفت: «غرب به بازی‌های خود در شورای امنیت ادامه می دهد و پیش نویس قطعنامه آن، منافع مردم سوریه را نادیده می گیرد».


در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که سوئیس و برزیل در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید کار گذرگاه «باب‌الهوی» جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از مرز ترکیه و سوریه به سوریه ارائه کرده بودند، وتو کرد اما چین رای ممتنع داد.


بر اساس این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل نیز از تصویب پیش نویس قطعنامه روسیه مبنی بر تمدید شش ماهه عملیات مکانیزم ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق مرز ترکیه به سوریه، خودداری کرد.


در تاریخ ۱۰ ژوئیه، سازوکار ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از طریق گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز با ترکیه، پایان یافت.


این در حالی است که شورای امنیت در نشست ۱۹ دی ماه سال گذشته خود به اتفاق آرا با تمدید شش ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرده بود.


گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز سوریه با ترکیه تحت تصرف و اشغال گروه تروریستی تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق قرار دارد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرموتور برق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *