ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: در آستانه سفر دوم رئیس جمهور به استان مهمترین زیرساخت برای توسعه اقتصادی استان ایجاد خط ریلی و تکمیل راه‌های مواصلاتی است.


«حسن بهرام‌نیا» در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان، با اشاره به ابرپروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت در استان ایلام، اظهار کرد: برای این ابرپروژه که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تاکنون حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی افزود: برای تکمیل کل پروژه سامانه گرمسیری، حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در صورت بهره‌برداری، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آب‌رسانی می‌شوند.


بهرام‌نیا با اشاره به اشتغال‌زایی این ابرپروژه گفت: در اوج کار این پروژه ۶ هزار نفر مشغول به‌کار بودند و در حال حاضر هم یک هزار و ۲۰۰ نفر مشغول به‌کار هستند.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ابر پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری در محدوده‌ی استان ایلام، افزود: از سومار تا سد کنجانچم ۹۰ کیلومتر و از سد کنجانچم تا دهلران ۱۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام می‌گیرد و در این پروژه ۱۷ کیلومتر تونل احداث و از لوله‌هایی به قطر به ۲.۴۰ متر(۲۴۰ سانتی‌متر) استفاده شده است.


استاندار ایلام با بیان این‌که سد کنجانچم با ظرفیت ۸۵ میلیون متر مکعب، هم اکنون ۷ میلیون متر مکعب ذخیره‌ی آب دارد، گفت: در  پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری، ۵ کیلومتر کانال مشبک شده، ۷۰ هزار متر مکعب بتن و ۱۱۰ هزار تن میلگرد استفاده شده است.


وی اضافه کرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت ها، در این دولت این ابرپروژه در حال تکمیل شدن است که در سه حوزه کشاورزی، صنعت و شرب کاربرد دارد.


استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی طرح‌های پیشران و  نیمه تمام که در زندگی مردم بسیار اثرگذاز هستند را ارائه کنند، تصریح کرد: مهمترین زیرساخت برای توسعه اقتصادی استان  ایجاد  خط ریلی و تکمیل راه‌های مواصلاتی است.


استاندار ایلام با اشاره به تکمیل ۵ ایستگاه پمپاژ نیمه تمام استان در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: در این دولت ۵ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره مورد بهره برداری قرار گرفت که تکمیل این پروژه‌ها در ارتقا محصولات زراعی و باغی، توسعه و رونق اقتصاد و ایجاد اشتغالزایی در استان بسیار موثر است.


نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور، گفت: از ۳۰۹ پروژه مصوب سفر رییس جمهور ۱۶۹ پروژه معادل ۵۲ درصد بهره برداری رسیدند و در مجموع ۹۶ درصد طرح‌ها و پروژه های سفر رییس جمهور نیز اجرایی شده است.


وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان  متمم سفر به اعتبارات سفر رییس جمهور اضافه شده است، تصریح کرد: در دیدار با رییس جمهور ۸۰۰ میلیارد تومان و در سفر معاون اجرایی یک هزار ۱۰۲ میلیارد تومان و از محل ماده «۵۶» ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پس از سفر رییس جمهور غیر از مصوبات سفر به استان اختصاص یافت.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *