تهران – ایرنا – امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه در پشت صحنه بحران اوکراین ماجراجویی‌های آمریکاست، تأکید کرد: جمهوری اسلامی با جنگ و کشته شدن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها مخالف است و تمامیت ارضی کشورها را محترم می‌شمارد و برای حل و فصل مسأله اعلام آمادگی کرده است.


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته (۱۳ اسفند ۱۴۰۰) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امروز بشارت حلول ماه معظم شعبان است؛ ماهی که مؤمنان را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کند و بهشت را برای آنان زینت می‌دهد.  


وی اضافه کرد: این ماه به این دلیل شعبان نام‌گذاری شده که در این ماه، شعبه‌های گوناگون و متنوعی از ارزاق مادی و معنوی برای مؤمنان در نظر گرفته شده است. خداوند متعال و فرشتگان به عبادت مؤمنان در این ماه عزیز مباهات می‌کنند و بر همه مؤمنان بشارت باد که ما وارد این ماه شده‌ایم. اولیاء خدا مؤمنان را راهنمایی کردند که چگونه از الطاف الهی در این ماه بهره‌مند شوند.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: با توجه به هفته‌ای که در آن قرار داریم، در ماه شعبان و در آستانه سال جدید، نیازمند یک عملیات گسترده مواساتی مردم‌پایه به‌طور جدی هستیم.


امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز، با اشاره به موضوع حفاظت از محیط زیست گفت: یک نکته که نیاز به تفصیل دارد، مسأله بسیار مهم منابع طبیعی کشور و حفاظت از محیط زیست و دنبال کردن سیاست‌های کلی نظام و فرامین رهبری حکیم عالیقدر در این زمینه است که باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.


وی با بیان اینکه نهادهای مسئول باید گروه‌های جدید جهادی را دعوت کنند، ادامه داد: امروز و فردای ما و حیات طیبه ملت ما در گرو صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است که امیدواریم در این زمینه اتفاقات تازه‌ای بیفتد و هزاران گروه جهادی پر برکت به میدان بیایند. 


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اقدامات الگوبخش و امید دهنده‌ در کشور، تصریح کرد: اگر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کشور جزء واجبات باشد، صیانت از سرمایه اجتماعی اعتماد مردم به حاکمیت موجب دلبستگی و انگیزه برای مشارکت و حضور در صحنه‌هاست.


خطیب نمازجمعه پایتخت، حفظ امید، اعتماد و رضایت مردم را وظیفه و مأموریت اول همه مجموعه‌های خدمت‌گزار در کشور دانست و با بیان اینکه نگهبانی از سرمایه اجتماعی و امت بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: گویا در بسیاری از ادارات و ساختارهای اداری کشور انقلاب راه پیدا نکرده و روش‌ها ربطی به فضای انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ندارد.


وی افزود: باید ادارات ما آن‌قدر فعال و بانشاط و روان و صمیمی و عالم و عاقل با برنامه و منظم باشند که کار مردم در بخش های گوناگون روان و تمیز انجام شود. وقتی مردم با میل و رغبت به ادارات مراجعه کنند، نشانگر حاکم شدن روح انقلابی در فضای اداری است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: شک نداریم اگر هر نوع اصلاح فرهنگی و اقتصادی و عدالتی بخواهد در جامعه رخ دهد، باید از نهادهای حاکمیتی و دولت شروع شود و باید اول آنجا اصلاح شود. این رویکرد بسیار مبارک است و قدرش را می‌دانیم.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای آزادسازی سواحل که از آن به‌عنوان اقدامی خوب، بجا و قاطع یاد کرد که با همکاری همه قوا و دستگاه‌ها و نهادها اجرایی شد، بر لزوم اجرای همه قوانین برزمین‌مانده در کشور تأکید کرد.


وی افزود: اقدامات رئیس دستگاه قضا برای کاهش تشریفات اداری و سفرها و بازدیدهای بدون تشریفات و اقداماتی که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا انجام گرفت، بسیار خوب بود.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: سامانه ثبت مجوزها از آن کارهاست که اگر درست شود، آثار و برکات بسیار خوب و زیادی دارد و  اگر تشریفات فسادزا و امیدسوز که از آن رانت‌خواری در می‌آید جمع شود، مردم نفسی می‌کشند. همچنین ۸ فرمان رئیس‌جمهور برای خودرو از همین موارد است و خوب به میدان رفتند.


وی تصریح کرد: از رئیس‌جمهور انتظار داریم که با ۸ یا ۱۰ فرمان، اصلاح امور معیشتی مردم را هم به دست بگیرد.


خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌ دوم نماز با اشاره به تحولات روسیه و اوکراین گفت: ما امروز با یک جاهلیت بزک شده شیک‌پوش مواجهیم و شکی نیست که رژیم مافیایی آمریکا، قله، نماد و نمود این جاهلیت مدرن بوده و هست.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: آمریکا یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست‌ است و با بحران شروع شده و از نسل‌کشی سرخ‌پوست‌ها شروع کرده و با جنایت علیه رنگین پوست‌ها و با شعله‌ور کردن آتش جهانی ادامه یافته است و تولید بحران می‌کند و یک مافیا در همه زمینه‌هاست و در هر بخشی مافیا درست کرده است.


وی یادآور شد: سیاهه جنایات این رژیم مافیایی خودش جلدهای قطوری است. سالانه یک تریلیون دلار سرمایه‌گذاری برای آتش افروزی در جهان می‌کنند و  بیش از ۱۵۰ جنگ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند و ده‌ها هزار نفر را کشته‌اند و از تأسیس مراکز اصلی جانیان و تروریست‌ها، تا پرورش داعشی‌ها از اقدامات آنهاست.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: در این قضیه اخیر هم که در منطقه شرق اروپا اتفاق افتاد، در ماجرای اوکراین می‌بینید که پشت صحنه آن ماجراجویی‌های آمریکاست. اینجا هم کاملاً واضح و مشاهده می‌کنید دلیل اصلی بحران، رژیم مافیای آمریکا و هم‌پالگی‌های غربی‌شان هستند.


امام جمعه موقت تهران در خصوص رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین هم اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی در این بخش بسیار روشن، حکیمانه، موافق حکمت، مصلحت و عزت است.


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: ما با جنگ مخالفیم و تمامیت ارضی کشورها را محترم می‌شماریم و با کشته شدن غیرنظامیان و با نابودی زیرساخت‌های کشورها به هیچ وجه توافق نداریم و ایران برای حل و فصل مسأله اعلام آمادگی کرده است.


وی در عین حال تأکید کرد: ریشه بحران حوادث امروز اوکراین نمایشگاه حکمرانی غرب و استانداردهای دوگانه آمریکایی است که این تنش‌ها را به وجود آورده و باید فکر تازه‌ای کرد؛ البته راه روشن است و راه مقاومت است و ان‌شاءالله قوی‌تر به راه خود ادامه می‌دهیم.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *