نمایشگاه «حافظه‌های بی‌جان» مجموعه‌ای در حال تکمیل از چیدمان ـ ویدئوهایی است که از روز جمعه (۲۶ خرداد ماه) در گالری ریشه ۲۹ به نمایش درآمده است.


به گزارش ایسنا، نمایش آثاری از نمایشگاه «حافظه‌های بی‌جان» روز جمعه ۲۶ خردادماه در گالری ریشه ۲۹ آغاز شد. 


این گالری با برگزاری نمایشگاه «حافظه‌های بی‌جان» آثاری از امین نادی را در معرض دید برده است. «حافظه‌های بی‌جان» به صورت انفرادی برگزار شده است و تا چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ پابرجاست. 


در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است که: «به تصویر کشیدن ویرانه ها، زوال آن ها و پیدایش و رشد نوستالژی دربارهٔ خیلی چیزها سخن می‌گوید، اما یک مسئله برجسته‌تر است: چه اتفاقی برای خود ما خواهد افتاد؟


«حافظه‌های بی‌جان» به دنبال نمایش تضاد میان مفهوم مرگ و میل به جاودانگی و بی‌مرگی ست. در مسیر مواجهه با اشتیاق مداوم بشر برای نو شدن که گذشته را طرد کرده و متروک رها می‌کند، او همواره در چرخه‌ای، طعمهٔ عملکرد خود خواهد شد. هر چه یک شهر بیشتر گسترش می‌یابد، خاطرات بیشتری می بایست به فراموشی سپرده شوند.


این پروژه، مسئلهٔ نوستالژی، فرآیند بازانکشاف خاطرات در ذهن و طبیعت فانیِ زندگی بشر را کاوش می‌کند. خاطره‌ها، به عنوان شکلی از قصه‌، شهرها را به عنوان سکونت‌گاه‌های بزرگ بشری در گذر زمان انباشته می‌کنند. سازه‌های شهری ذخیره‌گاه‌های عظیم یادبودهای بشری هستند. این پروژه همچنین یک سوال مطرح می کند. از ما چه خواهد ماند آنجا که امروز، تاریخِ آینده خواهد شد؟»


«حافظه‌های بی‌جان»، مجموعه‌ای در حال تکمیل از چیدمان-ویدئوهایی که بر شهر و ارتباط آن با هستی انسان متمرکز است، تاکنون شامل چهار قسمت، «آینه و باران»، «آینه و خاک»، «آینه و برف» و «آینه و سراب» است. این پروژه، یک تجربهٔ بینابینی از هنر چیدمان و ویدئوست که در آن از آینه و دیگر اشیای بازتاب دهندهٔ تصویر، استفاده شده است. آینه دروازه‌ای به جهان متافیزیک است؛ و بازتاب آن، بدیل پژواک اندیشه، به مشاهده‌کننده این امکان را می‌دهد تا سوی دیگر واقعیت را ببیند، تخیل کرده و به بازیابی یادبودها و خاطره‌ها، هر چند مبهم و ناپیوسته بپردازد.»

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *