ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن با حضور در بانک‌ها، گفت: در جریان حضور در بانک‌های استان، به طور خاص بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت تسهیلات حوزه ازدواج تاکید شد.


«مهران فاطمی» در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه خانواده در استان، گفت: با توجه به اهمیت مقوله خانواده و ازدواج این حوزه به عنوان یکی از محورهای تحولی سند یزد نوین قرار گرفت و ماموریت‌های هر دستگاه نسبت به سیاست ها و ریزپروژه‌های آن مشخص شد. 


وی با اشاره به تهیه طرح سامان خانواده به همت جمعی از کارشناسان حوزه خانواده و فعالان فرهنگی، اظهار کرد: این طرح در دو حوزه پیش از ازدواج و پس از آن و در شش محور اصلی تدوین شده و راهبردها و رویکردهای آن باید با جدیت پیگیری و در مناطق مختلف استان اجرایی شود.  


استاندار خاطرنشان کرد: فرمانداران جلسات شهرستانی مسائل مربوط به طرح سامان خانواده را باید به صورت ماهانه برگزار و مصوبات مربوط به آن را دنبال کنند.


فاطمی در ادامه به برخی گلایه های زوجین در خصوص دشواری‌های دریافت وام ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور بررسی میدانی روند پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و مسکن، در شش بانک استان حاضر شده و دغدغه های مردم مورد پیگیری قرار گرفت. 


وی با اشاره به نارضایتی های مردمی مبنی بر مطالبه دو ضامن برای وام ازدواج، اظهار کرد: بنا بر اعلام بانک مرکزی ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن تا یک سقف مبلغی مد نظر بانک است و در صورت عدم کفایت حقوق دریافتی، دو ضامن درخواست می‌شود. 


استاندار عملکرد بانک‌های استان در حوزه پرداخت وام ازدواج را نسبت به سایر استان ها مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در جریان حضور در بانک های استان، به طور خاص بر تسهیل و تسریع در روند پرداخت وام ازدواج تاکید شد. 


فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مشارکت اجتماعی دارای سه ضلع «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» است، خاطرنشان کرد: با هم افزایی «مردم»، «حاکمیت» و «سمن ها» امور به بهترین نحو ممکن پیش رفته و اتفاقات مثبتی رقم می خورد. 


وی با اشاره به تصویب موضوع «واگذاری ماموریت های قابل واسپاری؛ به مجموعه‌های مردمی» در شورای توسعه مدیریت استان، گفت: در راستای واسپاری کامل امور یا انجام امور به صورت مشارکتی، دفتر امور اجتماعی استانداری و مجموعه ورزش و جوانان استان مدل های عملیاتی تهیه و ارائه کنند. 


فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اولویت‌های سیزده‌گانه سند توسعه فرابخشی امور جوانان، گفت: در این میان «ازدواج»، «اشتغال»، «مسکن» و «اوقات فراعت» از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و مسائل مربوط به آن باید با جدیت دنبال شود.


استاندار با بیان اینکه برخی موضوعات دارای یک متولی خاص بوده و برخی باید به صورت مشترک بین چندین دستگاه دنبال شود، اظهار کرد: نقش و وظیفه ستاد ساماندهی امور جوانان؛ رصد، پایش، حمایت، هدایت و هم افزایی بین دستگاه ها جهت تحقق بسته های سیاستی هر حوزه است.  


وی در ادامه بر تهیه بانک اطلاعاتی مجموعه های مردم نهاد در استان و نیز شبکه سازی در راستای ایجاد هم افزایی و تخصصی نمودن مجموعه ها و تولید جریان های فکری و عملیاتی تاثیرگذار بر جامعه تاکید کرد.


استاندار با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ازدواج آسان و فراهم سازی بسترهای آن، تصریح کرد: کلیه فضاهای رفاهی و تفریحی مناسب برای برگزاری مراسم ازدواج آسان جوانان باید احصاء و در اختیار جوانان و مجموعه های مردم نهاد قرار گیرد.


وی خطاب به مدیران حاضر در نشست گفت: اعتبارات مورد نیاز جهت اجرای طرح های شاخص مصوب حوزه جوانان از طریق اعتبارات استانی فصل پنج دستگاه ها و حمایت های ملی تامین شود.  

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *