ایسنا/همدان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به نصب دوربین‌های مداربسته در منطقه حفاظت‌شده خانگرمز تویسرکان گفت: پروژه هوشمندسازی هزینه‌بر است به طوریکه تهیه هر دوربین به حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار و هر منطقه تقریبا ۱۳ یا ۱۴ دوربین نیاز دارد.


سیده‌مریم محمدی یکشنبه ۲۲ مرداد در جمع خبرنگاران در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان، اظهار کرد: با توجه به اینکه خشکسالی ها بسیار چیره شده است، سال گذشته دو عملیات آبرسانی به لشگردر ملایر با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان و در منطقه حفاظت شده نشر همدان با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان انجام شد.


وی با بیان اینکه با توجه اینکه با خشک شدن رودخانه ها و چشمه ها اگر این اتفاق نیفتد حیات وحش نابود خواهد شد، افزود: مناطق شکارممنوع و آزادی که به صورت رندومی برای گشت انتخاب می شود، در حدود ۶۲ هزار هکتار است که تنها با ۴۵ نفر از همکاران یگان محیط زیست انجام می گیرد و کمبود نیرو عاملی است که خستگی مضاعفی بر دوش محیط بانان می گذارد.  این یگان ها مجهز به دستبند، شوکر و اسلحه هستند و در صورت نیاز و در خطر بودن جان محیط بان مجوز استفاده از آن صادر شده است.


محمدی با اشاره به وجود ۱۳ منطقه شکارممنوع در استان ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تعداد ۳۱۷ متخلف دستگیر شده و ۱۷۷ پرونده در دادسراهای استان تشکیل داده شده که منجر به محکومیت شکارچیان شده و با وجود تعداد نیروی پایین اجازه داده نمی شود شکارچی به مناطق آسیبی وارد کند.


وی یادآور شد: طی دو سال گذشته و پنج ماهه ابتدای امسال حدود ۱۲۵ شکارچی غیرمجاز پرنده، ۶۴ شکارچی پستاندار و ۴۴ سلاح شکاری مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شده که قابل توجه است.


وی اضافه کرد: منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان مجهز به دوربین های مداربسته شده که ورود ماشین و شکارچیان رصد می شود و هوشمندسازی این منطقه نیز در دست انجام است چراکه محیط‌بانان نباید دیگر به صورت سنتی و منسوخ شده با پیماش پیاده منطقه را رصد کنند بلکه دوربین های هوشمند این امکان را فراهم می سازند که هر لحظه مناطق تحت رصد باشد البته پروژه هوشمندسازی به هزینه های زیادی نیاز دارد به طوریکه تهیه هر دوربین به حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار و هر منطقه تقریبا ۱۳ یا ۱۴ دوربین نیاز دارد.


انتهای پیام 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *