ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ایثارگری‌های تاریخی مردم ایران، نیازمند قالب‌های هنری فاخر توسط هنرمندان برای ماندگاری در نسل‌های آینده است.


حجت الاسلام «رضا نوری» هفتم دی ماه در آیین اختتامیه نمایشگاه هنرهای تجسمی ایثار که در مجتمع گلشن برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره، توفیقی برای خراسان شمالی بود تا میزبان آثار ارزشمند هنرمندان باشیم و به نوعی در ماندگاری ایثار شهدا برای نسل های آینده سهیم باشیم.


وی تصریح کرد: برای اینکه فرهنگ ایثار در یک امت و جمعیت ماندگار شود، ریشه بدواند و ماندگار شود، به محتوای خوب و همچنین قالب زیبا و جذاب نیاز دارد.


وی تاکید کرد: در دوران جنگ، بحران‌ها و فتنه‌ها، محتواهای بسیار فاخری داشتیم تولید شده بود. در کربلا ۷۲ نفر شهید شدند که هرکدام زیبایی خاص خودش را داشت اما در قصه ایران، ۲۱۷ هزار شهید، ایثار کردند و جانشان را بدون چشمداشت و با شجاعت وصف نشدنی در راه دفاع از ملت، ناموس، دین، مملکت، حیثیت و… تقدیم کردند.


حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه کجای دنیا یک نوجوان ۱۳ ساله برای اینکه تانک وارد شهر نشود، خودش را با کمربند نارنجکی زیر تانک می‌اندازد، گفت: شهدا نسبت به مردم، مهربان ترین، دلسوزترین و عاشقترین مردم بودند و در میادین نبرد ایستادگی کردند.


وی با اشاره به اینکه در همین استان فردی را داشتیم که به دلیل جراحات وارده در جنگ ۱۸ بار به اتاق عمل رفت و هربار که بهبود یافت دوباره به نبرد می رفت، اظهار کرد: برای اینکه قصه ایثار ایرانیان در جنگ، سیل، زلزله، کرونا و همه موارد که نیاز به ایثار داشت ماندگار شود، باید آن را به تصویر کشید و این کار، کار هنرمندان است. گاهی به صورت خطاطی، گاهی شعر، قصه رمان، فیلم و تئاتر سبب ماندگاری این موضوعات می شود.


نیاز جامعه به فرهنگ ایثار و شهادت


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: امروز نیاز جامعه ما به فرهنگ ایثار و شهادت به شدت احساس می شود و فضای امروز جامعه و اتفاقاتی که رخ می دهد نشان می دهد که در این زمینه خلاهایی وجود دارد و باید بیشتر تلاش شود.


محمدزاده اظهار کرد: اگر این فرهنگ نهادینه شود از خیلی از آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند. امروز یکی از بهترین شیوه‌ها برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه این است که در قالب هنر این کار را انجام بدهیم.


وی با تاکید بر اینکه اقدامات هنری، اثرگذاری، ماندگاری و نفوذ بیشتری در جامعه خواهد داشت، بیان کرد: ساخت فیلم، سریال، مستند، برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها از جمله اقداماتی است که در این مسیر می تواند تاثیرگذار باشد.


وی ادامه داد: بنیاد شهید در استان با رویکرد فرهنگی و توجه به فرامین رهبری، اقداماتی موثری انجام داده است که برپایی جشنواره منطقه ای هنرهای تجسمی از جمله آن است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی تصریح کرد: در نمایشگاهی که درخصوص این جشنواره منطقه ای برگزار شد، ۱۴ هزار و ۴۰ اثر در دو بخش دانش آموزی و حرفه ای از هفت استان کشور، ارسال شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *