ایسنا/فارس عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: اولویت نخست شهرداری در ساخت مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و باغ‌ها، باید خانواده محوری باشد.


محمدرضا هاجری بعدازظهر یکشنبه ۱۹ شهریور در نطق قبل از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه در تهران علیرغم کم‌آبی، ۱۰ دریاچه مصنوعی وجود دارد، بیان کرد: شیراز هم نیاز به چند دریاچه مصنوعی دارد تا شهر را زیبا و هوا و فضا را تلطیف کند.


هاجری همچنین خواستار عادلانه شدن سهم شیراز از محل مالیات برارزش افزوده شد و گفت: در حالیکه متوسط دریافتی تهران از این محل، ۱۸۰۰ میلیارد تومان و اصفهان ۳۸۵ میلیارد تومان است شیراز تنها ۵۰ میلیارد تومان دریافت می‌کند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد فازس و مجمع نمایندگان به داد مرکز استان برسند و پیگیری کنند تا حق این شهر از ارزش افزوده شهر عادلانه شود.


او در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش سه نماینده مجلس به فارس و ۲۱ نفره شدن مجمع نمایندگان این استان را به فال نیک می‌گیریم و باید از این ظرفیت و فرصت استفاده بهینه برد تا فارس به جایگاه واقعی‌اش دست یابد.


این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: درحالی‌که در جهان اعطای بیش از ۹۰ درصد مجوز فعالیت برخی سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد توسط مدیریت شهری و شهرداری‌ها انجام می‌شود، در ایران و شیراز صدور مجوز فعالیت در اختیار دیگر سازمان‌ها بوده و مدیریت شهری کاملاً خلع ید شده است.


هاجری تاکید کرد: شورا و شهردای باید در حوزه‌های مدیریت شهری، محیط زیست، آب، فضای سبز، پسماند، منابع طبیعی، آتش نشانی، خدمات شهری و… قادر به صدور مجوز فعالیت برای سمن‌ها باشد زیرا انجام وظیفه در زمینه آموزش فرهنگ شهروندی به شهرداری، لازمه‌اش داشتن اختیار در بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های مردمی است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگردکتر علی اباصلتیان – مشاوره فوری 09387708025

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *