عربستان و ترکیه در بیانیه ای مشترک خواستار همکاری شفاف ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و انجام مذاکرات فراگیر با مشارکت کشورهای منطقه شدند.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، ریاض و آنکارا در پایان سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عربستان بیانیه مشترکی صادر کردند.


در بخشی از این بیانیه آمده است که ترکیه از بازگشت روابط ایران و عربستان استقبال می کند و امیدوار است که این گام در تقویت ثبات و امنیت منطقه سهیم باشد و منجر به احترام گذاشتن به حاکمیت کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن‌ها شود.


در بخش دیگری از این بیانیه ریاض و آنکارا بر اهمیت پایبندی ایران به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای و همکاری شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند.


دو طرف همچنین بر اهمیت انجام تلاش ها در راستای انجام مذاکرات فراگیر با مشارکت کشورهای منطقه و پرداختن به منابع تهدیدکننده امنیت و صلح بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.


اردوغان روز دوشنبه در سفری رسمی به عربستان رفت و با محمد بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.


اخیرا سفارت ایران در عربستان و کنسولگری کشورمان در جده به صورت رسمی بازگشایی شد.


همچنین در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان بعد از ۱۷ سال به تهران سفر کرد و در جریان نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود اعلام کرد: به زودی سفارت ما در تهران بازگشایی می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرحواله ارزی به خارج از ایرانلینک مطالب دیگرآیا لیزر موهای زائد خوبه؟ همه چیز در مورد آن

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *