ایسنا/فارس مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به نقش نماز جمعه در حرکت اجتماعی مردم گفت: ائمه جمعه باید ائمه محلات و در همه شئون الگو و پیشانی باشند.


احمد پهلوانیان امروز، ۸ آذرماه در دیدار با مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: نماز جمعه یک رسانه است و رسانه‌ای متکی بر ارتباط روبه‌رویی است که در علم ارتباطات این دسته از رسانه‌های سنتی اثرگذار و قوی هستند. شاید از بعد کمی، سطح تماس محدودی داشته باشند اما از نظر کیفی عمق تاثیر فراوانی دارند.


وی افزود: در سنت ارتباطی عالم اسلام و ایران، محراب و منبر دو رسانه سنتی متکی بر ارتباطات شفاهی و بسیار موثر هستند که البته هر دو رسانه در کنار هم در نماز جمعه جمع شده است و خطابه به عنوان رسانه منبر و رکعت نماز جمعه به عنوان محراب از عناصر آن است.


مدیرکل صدا و سیمای فارس ادامه داد: قوی‌ترین و اثرگذارترین رسانه سنتی مبتنی بر معارف دینی اسلامی، نماز جمعه است و نماز جمعه فراتر از بعد رسانه‌ای یک سلوک عبادی مهم، اثرگذار است و شرافت و منزلت دارد و دارای بعد مناسکی است.


پهلوانیان بیان کرد: نماز جمعه فراتر از بعد رسانه، سلوک عبادی و حضور مناسکی، یک حرکت اجتماعی به معنای عام است که سیاست، اقتصاد و نظام اجتماعی را در خود دارد و این اهمیت و جایگاه نماز جمعه را نشان می‌دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ائمه جمعه باید ائمه محلات و در همه شئون الگو و پیشانی باشند و بقیه امور بر منوال آن تنظیم شود، افزود: نقش امام جمعه بسیار والا و حیاتی است و اگر نقش، کارکرد نداشته باشد، اثر نخواهد داشت و نقش امام جمعه با کارکرد آن معنی پیدا می‌کند و بخش عمده ای از تبلیغات رسانه‌های معاند این است که نقش و کارکردها را از هم جدا کنند.


مدیرکل صدا و سیمای فارس با تأکید بر اینکه باید کارکرد، منزلت و اثرگذاری نقش و جایگاه امام جمعه را به‌خوبی تبیین کنیم، افزود: باید منزلت امام جمعه در پیشرفت شهرستان و استان نشان داده شود و اگر در منطقه‌ای مشکلی است، امام جمعه به‌عنوان پیشانی کار مطلب را بیان کند و رسانه به عنوان بخشی که به امامت جمعه اقتدا می‌کند آن مشکل را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *